Liiklus ja sõidukid
Küsimus: Autol on käsutamiskeeld, aga nõutakse ikka liikluskindlustust, kas see on korrektne?21.11.2011
Tere,
On tekkinud olukord, kus kohtutäitur on 2011.04 määranud "käsutamis keelu" autole. Nüüd olen saanud MTÜ Eesti Liikluskindlustuse Fond'ilt nõude selle kohta, et mul puudus perioodi 12.07.2011 - 10.08.2011 liikluskindlustus leping liikluskindlustuse seaduse §6 (2) alusel. Kas tõesti võib nõuda kui on piirang peal?
On tekkinud olukord, kus kohtutäitur on 2011.04 määranud "käsutamis keelu" autole. Nüüd olen saanud MTÜ Eesti Liikluskindlustuse Fond'ilt nõude selle kohta, et mul puudus perioodi 12.07.2011 - 10.08.2011 liikluskindlustus leping liikluskindlustuse seaduse §6 (2) alusel. Kas tõesti võib nõuda kui on piirang peal?
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Kohtutäituri määratud käsutamise keeld tähendab üldjuhul üksnes seda, et sõidukit ei tohi võõrandada, küll võib üldjuhul sõiduki omanik seda sõidukit kasutada. Seega ei vabasta üksnes käsutamise keeld sõiduki omanikku kindlustuslepingu sõlmimise kohustuse täitmisest.
Kui olete seisukohal, et Teile esitatud nõue on asjakohatu, esitage palun taotlus nõude tühistamiseks aadressile lkf@lkf.ee. LKf vaatab taotluse läbi ja annab oma otsusest Teile teada. Taotluses selgitage, mis asjaoludel on määratud käsutamise keeld, kas sõiduk on Teie valduses, kas sõidukit kasutatakse, mis põhjusel on kindlustusleping sõlmimata, miks Te ei reageerinud saadetud meeldetuletusele.
Küsimus: Kas pimedasõidu koolituse läbimine on hädavajalik?21.11.2011
Tere!
Mulle öeldis autokoolis, et pean käima pimedasõidu koolitusel, sest lõpetan õppimise pärast 1. oktoobrist. Kas need kursused on vajalikud, et ARK-registris eksameid sooritada?
Mulle öeldis autokoolis, et pean käima pimedasõidu koolitusel, sest lõpetan õppimise pärast 1. oktoobrist. Kas need kursused on vajalikud, et ARK-registris eksameid sooritada?
Vastus: Henn Rebane, autoinsener, teooria- ja sõiduõpetaja, OÜ Autosõit Tallinna autokooli direktor, Autosõit OÜ, www.autosoit.ee
Kui koolitunnistus on väljastatud pärast 1. oktoobrit 2011, siis vastavalt uuele õppekavale peab olema läbitud ka pimeda aja koolitus. Tänase seisuga ei saa märke puudumist põhjendada asjaoluga, et koolituse läbimine ei ole tehniliselt võimalik. Selle kohta, kas pimeda aja koolituse läbimist ka eksmile registreerimisel liiklusregistri poolt kontrollitakse, mul andmed puuduvad.
Küsimus: Kindlustus soovib auto remondi asemel hüvitamist, kuid selle raha eest ei saa ma samaväärset autot18.11.2011
Tere,
juhtus liiklusõnnetus, milles oli süüdi teine juht, kes mulle tagant otsa sõitis. Minu auto on suht vana (10 a). Kindlustusseltsi poolt soovitatud remondifirma tegi seltsile hinnapakkumise, mida kindlustus peab liiga kalliks ja ei taha hüvitada, vaid soovitab pigem auto maha kanda. Minule, kui auto omanikule tundub veidi imelik hästi hoitud auto maha kanda, kui katki on vaid üks tagatuli ja stange.
Saan aru, et mingitest konjuktuuriinstituudi tabelitest võib leida, et nii vana auto hind on keskmiselt 1000 eurot, kuid reaalselt (automüügikuulutuste infole tuginedes) sellist autot 1000 euro eest ju ei saaks, vaid pigem 2000 euro eest.
Siit küsimused:
1. Kuidas sellistel puhkudel kindlustusseltsid talitavad?
2. Mida mina teha saaksin, et enda kahju minimeerida?
Ette tänades,
M.
juhtus liiklusõnnetus, milles oli süüdi teine juht, kes mulle tagant otsa sõitis. Minu auto on suht vana (10 a). Kindlustusseltsi poolt soovitatud remondifirma tegi seltsile hinnapakkumise, mida kindlustus peab liiga kalliks ja ei taha hüvitada, vaid soovitab pigem auto maha kanda. Minule, kui auto omanikule tundub veidi imelik hästi hoitud auto maha kanda, kui katki on vaid üks tagatuli ja stange.
Saan aru, et mingitest konjuktuuriinstituudi tabelitest võib leida, et nii vana auto hind on keskmiselt 1000 eurot, kuid reaalselt (automüügikuulutuste infole tuginedes) sellist autot 1000 euro eest ju ei saaks, vaid pigem 2000 euro eest.
Siit küsimused:
1. Kuidas sellistel puhkudel kindlustusseltsid talitavad?
2. Mida mina teha saaksin, et enda kahju minimeerida?
Ette tänades,
M.
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Sõidukile tekkinud kahjustuste puhul on kindlustusandja otsustada, kas sõiduk taastatakse või loetakse sõiduk hävinuks. Sõiduk loetakse hävinuks, kui selle taastamisremont pole tehniliselt või majanduslikult põhjendatud. Sõiduki hävimisest tulenev kahju suurus on sõiduki harilik väärtus (tõenäoline müügihind) vahetult enne kindlustusjuhtumit.
Tehke kindlustusandjale ettepanek sõiduk taastada. Kui kindlustusandja sellega ei nõustu, siis püüdke läbirääkimiste teel leida sobivaim lahendus. Kui kindlustusandja otsustab siiski sõiduki hävinenuks lugeda ja Te ei ole rahul hüvitise suurusega, siis esitage kindlustusandjale oma tõendid sõiduki võimaliku müügihinna kohta ning püüdke kindlustusandjaga kompromiss leida.
Kui läbirääkimised kindlustusandjaga ei õnnestu ja kindlustusandja on Teie hinnangul teinud vale otsuse, siis on Teil võimalik otsus vaidlustada kindlustuse vaidluskomisjonis, vt täpsemalt http://www.lkf.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=147&Itemid=204&lang=et
Küsimus: Kes hüvitab kahju, kui süüdlaseks oli purjus jalakäija?08.11.2011
Kes hüvitab kahju autoomanikule remondi eest, kui avarii (auto ja inimese vahel) põhjustajaks on purjus jalakäia, kes ületab teed vales kohas. Autol oli kohustuslik kindlustus kuid puudus kaskokindlustus.
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Küsimus: Vead peale remonti - kes ja kui palju peab hüvitama?01.11.2011
Tere!
Minu auto (esiosa) oli kannataja osapool suve alguses toimunud avariis. Põhjustaja kindlustus tegi otsuse minu auto remontida. Kõik oli paar kuud kena. Nüüd aga vahetasin rehve talve omade vastu ning on näha, kuidas suvised on servadest tugevalt kulunud - ehk siis esisild vajaks reguleerimist.
Võtsin ühendust autot remontinud ettevõttega, kust kinnitati, et esisild kindlasti reguleeriti. Seega, on saanud esisild nii palju viga, et ta vajab uuesti ja uuesti reguleerimist, aga nüüd peaksin seda tegema juba oma raha eest. See ei võrdu ju kuidagi auto õnnetuse-eelse olukorra taastamisega?
Kas kuskil on mõni armas paragrahv, mis mind aitaks/toetaks esisilla remondi nõudmisel? Ja ega need kaks esirehvigi on ju hetkel minu kuludes, sest sõitmiseks nad enam ei kõlba.
Suur tänu vastuse eest juba ette!
Minu auto (esiosa) oli kannataja osapool suve alguses toimunud avariis. Põhjustaja kindlustus tegi otsuse minu auto remontida. Kõik oli paar kuud kena. Nüüd aga vahetasin rehve talve omade vastu ning on näha, kuidas suvised on servadest tugevalt kulunud - ehk siis esisild vajaks reguleerimist.
Võtsin ühendust autot remontinud ettevõttega, kust kinnitati, et esisild kindlasti reguleeriti. Seega, on saanud esisild nii palju viga, et ta vajab uuesti ja uuesti reguleerimist, aga nüüd peaksin seda tegema juba oma raha eest. See ei võrdu ju kuidagi auto õnnetuse-eelse olukorra taastamisega?
Kas kuskil on mõni armas paragrahv, mis mind aitaks/toetaks esisilla remondi nõudmisel? Ja ega need kaks esirehvigi on ju hetkel minu kuludes, sest sõitmiseks nad enam ei kõlba.
Suur tänu vastuse eest juba ette!
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Antud juhul on küsimus, kas kirjeldatud kahju tekkis liiklusõnnetuse läbi või on tegu tavapärase kulumisega. Kahju hüvitamiseks tuleb Teil tõendada, et kahju tekkis kõnealuse liiklusõnnetuse tagajärjel ja on põhjustatud sellest, et liiklusõnnetuse läbi kahjustada saanud sõidukit ei taastatud täielikult.
Küsimus: Mille alusel kindlustusseltsid kompenseerivad saamata jäänud töötasu ja sõidukulud?26.10.2011
Tere
Sooviks teada, mille järgi kindlustused kompenseerivad saamata jäänud töötasu (30%) ja transpordikulud, kui arsti juures ja taastusravis käidi oma sõidukiga?
Sooviks teada, mille järgi kindlustused kompenseerivad saamata jäänud töötasu (30%) ja transpordikulud, kui arsti juures ja taastusravis käidi oma sõidukiga?
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Kui küsimus puudutab teavet ja dokumente, mida Teil tuleb kindlustusandjale hüvitise saamiseks esitada, siis täpse vastuse saab anda kindlustusandja, kellele nõude esitasite või esitate.
Küsimus: Kas kannatanud on õigus nõuda veel ka omavastutuse hüvitamist?26.10.2011
Tere!
2009.aastal leidis aset liiklusõnnetus, mille tagajärjel toimus otsasõit jalakäijale. Antud liiklusõnnetuses purunes transpordivahend, mis kuulus autojuhile. Vaidlustasime ka asja kohtus, kuid ilma advokaadita jäime kaotajaks. Kasko kindlustuslepingu järgi on auto omaniku vastutus 319,56 eurot ja ülejäänud auto remondikulu 1684,33 eurot. Viimase summa kompenseeris kindlustusfirma ning hiljem selle jalakäijalt ehk siis minult tagasi nõudis, mille ka ära maksin. Nüüd esitas autojuht kahju hüvitamise avalduse kohtusse sooviga, et tsiviilkohtu kaudu maksaksin ära ka tema omavastutuse summas 319,56 eurot.
Küsimus, kas autoomanikul on õigus seda summat minult nõuda?
Kas mul on mingigi reaalne võimalus selle summa maksmisest pääseda? Leian, et olen niigi korvanud autoremondikulud ja see summa on autoomaniku omavastutus, mis tuleks tal endal tasuda.
2009.aastal leidis aset liiklusõnnetus, mille tagajärjel toimus otsasõit jalakäijale. Antud liiklusõnnetuses purunes transpordivahend, mis kuulus autojuhile. Vaidlustasime ka asja kohtus, kuid ilma advokaadita jäime kaotajaks. Kasko kindlustuslepingu järgi on auto omaniku vastutus 319,56 eurot ja ülejäänud auto remondikulu 1684,33 eurot. Viimase summa kompenseeris kindlustusfirma ning hiljem selle jalakäijalt ehk siis minult tagasi nõudis, mille ka ära maksin. Nüüd esitas autojuht kahju hüvitamise avalduse kohtusse sooviga, et tsiviilkohtu kaudu maksaksin ära ka tema omavastutuse summas 319,56 eurot.
Küsimus, kas autoomanikul on õigus seda summat minult nõuda?
Kas mul on mingigi reaalne võimalus selle summa maksmisest pääseda? Leian, et olen niigi korvanud autoremondikulud ja see summa on autoomaniku omavastutus, mis tuleks tal endal tasuda.
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Seega võib arvata, et sõidukiomaniku nõudest Teil pääsu ei ole.
Küsimus: Kui load on üle 5 aasta kehtetud, mida pean uute lubade saamiseks tegema?25.10.2011
Kui mul on rohkem kui 5 aastat load kehtetud, kas siis tuleb teha uus eksam jne?
Aitäh!
Aitäh!
Vastus: Henn Rebane, autoinsener, teooria- ja sõiduõpetaja, OÜ Autosõit Tallinna autokooli direktor, Autosõit OÜ, www.autosoit.ee
Küsimus: Esmase juhiloa vahetamine uue liiklusseaduse järgi25.10.2011
Tere! Avastasin hiljuti, et minu esmased juhiload on kaotanud kehtivuse käesoleva aasta augustikuus. Olen kuulnud erinevaid teooriaid minu järgmise sammu suhtes. On väidetud, et juhilubade uuendamiseks pean tegema ARK-is uuesti teooria- ja sõidueksami ning olen ka kuulnud, et piisab vaid lõppkoolituse läbimisest ning saangi uued load ARK-ist. Milline oleks tegelikult minu õige järgmine samm?
Vastus: Henn Rebane, autoinsener, teooria- ja sõiduõpetaja, OÜ Autosõit Tallinna autokooli direktor, Autosõit OÜ, www.autosoit.ee
Küsimus: Kuidas edasi tegutseda, kui ei ole nõus kindlustusfirma otsusega?24.10.2011
Tere!
Minul selline küsimus, et mul juhtus avarii, kus mina liikusin mööda peateed ja hakkasin vilkuva rohelise fooritulega ületama ristmikku, kui minu autole sõitis sisse vasakpööret tegev sõiduauto Volvo. Alguses ütles Volvo omanik, et tema rammis mind, aga siis väitis keegi pealtnägija, et minul oli fooris punane tuli (hiljem väitis kindlustuses, et fooris oli hoopiski just kollaseks läinud tuli) ja siis hakkas Volvo omanik väitma, et temal oli fooris roheline tuli. Teadsin, et minul oli fooris kindlasti vilkuv roheline tuli, aga olles täielikus šokiseisundis ja enamuse süüdistajate survel võtsin süü omaks. Politsei kohal ei käinud.
Mõni minut hiljem märkasin, et vasakpööret sooritanud Volvo omanikul ei saanud kuidagi olla õigus vasakpööret sooritada enne, kui mina olin saanud ristmikku ületada, kuna tal puudus fooris eraldi vasakpööret lubav foorisektsioon. Kui ka tunnistaja hakkas neid foore jälgima, jõudis ta selgusele, et Volvo omanik oleks pidanud mulle tõesti teed andma. Kindlustuses aga väitis tunnistaja hoopiski, et mina oleks ikkagi pidanud enne ristmikku pidurdama. Õnnetuse koha peal väitis tunnistaja mulle ka asjaolu, et ta sõitis minu taga ja nägi, et enne ritmikku ma ei pidurdanud, aga kindlustuse seletuskirjas väitis tunnistaja, et mina olin temast mööda sõitnud.
Minu kindlust väitis, et mina olen selles õnnetuses süüdi, kuna Volvo omanik EELDAS, et tema suudab oma pöörde ära teha.
Suhtlesin telefonitsi ka politseiga sellest kindlustuse tehtud otsusest ja politsei väitis, et liikluses ei ole sellist asja nagu eeldamine ning et Volvo omanik oleks pidanud mulle siiski teed andma.
Kui ma ei ole nõus oma kindlustuse tehtud otsusega, siis kuidas tuleks mul edasi tegutseda?
Lugupidamisega,
A
Minul selline küsimus, et mul juhtus avarii, kus mina liikusin mööda peateed ja hakkasin vilkuva rohelise fooritulega ületama ristmikku, kui minu autole sõitis sisse vasakpööret tegev sõiduauto Volvo. Alguses ütles Volvo omanik, et tema rammis mind, aga siis väitis keegi pealtnägija, et minul oli fooris punane tuli (hiljem väitis kindlustuses, et fooris oli hoopiski just kollaseks läinud tuli) ja siis hakkas Volvo omanik väitma, et temal oli fooris roheline tuli. Teadsin, et minul oli fooris kindlasti vilkuv roheline tuli, aga olles täielikus šokiseisundis ja enamuse süüdistajate survel võtsin süü omaks. Politsei kohal ei käinud.
Mõni minut hiljem märkasin, et vasakpööret sooritanud Volvo omanikul ei saanud kuidagi olla õigus vasakpööret sooritada enne, kui mina olin saanud ristmikku ületada, kuna tal puudus fooris eraldi vasakpööret lubav foorisektsioon. Kui ka tunnistaja hakkas neid foore jälgima, jõudis ta selgusele, et Volvo omanik oleks pidanud mulle tõesti teed andma. Kindlustuses aga väitis tunnistaja hoopiski, et mina oleks ikkagi pidanud enne ristmikku pidurdama. Õnnetuse koha peal väitis tunnistaja mulle ka asjaolu, et ta sõitis minu taga ja nägi, et enne ritmikku ma ei pidurdanud, aga kindlustuse seletuskirjas väitis tunnistaja, et mina olin temast mööda sõitnud.
Minu kindlust väitis, et mina olen selles õnnetuses süüdi, kuna Volvo omanik EELDAS, et tema suudab oma pöörde ära teha.
Suhtlesin telefonitsi ka politseiga sellest kindlustuse tehtud otsusest ja politsei väitis, et liikluses ei ole sellist asja nagu eeldamine ning et Volvo omanik oleks pidanud mulle siiski teed andma.
Kui ma ei ole nõus oma kindlustuse tehtud otsusega, siis kuidas tuleks mul edasi tegutseda?
Lugupidamisega,
A
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Täpsemalt vaidluskomisjonist ja lepitusorganist vt siit http://www.lkf.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=146&Itemid=202&lang=et