Liiklus ja sõidukid

[pealkirja vaade|avatud vaade]
[uuemad enne|vanemad enne]
[10|20|30]

Küsimus: Kui kiiresti pean registreerima Rootsist ostetud 8,6 m pikkuse väikelaeva?08.05.2015

Ostsin Rootsist eelmisel sügisel 8,6m väikelaeva ja tekkis küsimus, kui kiiresti ma pean ja kas ma üldse pean registreerima laeva Eesti registris, kui laev on Rootsi lipu all? Ostu-müügi leping on sõlmitud septembris 2014 eraisikute vahel. Vastavalt Rootsi seadustele ei ole see laev ka Rootsi registris, sest seal alla 10m väikelaevadele on see vabatahtlik.
https://www.transportstyrelsen.se/en/shipping/Register-of-Ships/

Vastus: Raido Ruse, insener-laevajuht, meretranspordi operaator, MTÜ Lahemaa Mereklubi, www.mereklubi.ee

Ahoi,
Vastavalt kohalikule, s.o. EV seadusandlusele on 2,5-24m veesõiduk defineeritud väikelaevana ning samuti on sel registrikohustus, kui liigub Eesti veeteedel. Registrisse ei pea kandma võistlusspordis kasutatavaid ja ennemuistseid aluseid.
Täpsemalt annab teile siiski vastuse Veeteede Ameti väike- ja siseveelaevade osakond: http://www.vta.ee/struktuur-ja-kontaktandmed/
Väike- ja siseveelaevade osakond
Osakonna üldine e-posti aadress: vslo@vta.ee
Andres KÕND - juhataja
6 205 750
andres.kond@vta.ee

Parimat
 

Küsimus: Kas Eestis on reglementeeritud, millised täpselt peavad numbrimärgi alused olema?05.05.2015

Tere,
Kas Eestis on reglementeeritud, millised täpselt peavad numbrimärgi alused olema?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Ei ole minul informatsiooni milline peab olema numbrimärgi alus. Autot muidugi ei saa võtta numbrimärgi alusena. Alus peaks olema selline, mis võimaldab paigaldada numbrimärgi vastavalt paigaldusnõuetele http://tehno.onepagefree.com/?id=11257&
 

Küsimus: Kas 1991 a sündinu võib sõita am kategooria sõidukiga ilma lubadeta?28.04.2015

Olen ise hetkel ka autokooli lõpetamas, aga seisab minu enda taga. Aga kas ma võin sõita am mopeed nelja rattalisega, kui lube veel pole. Koolist öeldi, et seadusi on see aasta muudetud ka?

Vastus: Henn Rebane, autoinsener, teooria- ja sõiduõpetaja, OÜ Autosõit Tallinna autokooli direktor, Autosõit OÜ, www.autosoit.ee

Liiklusseaduse § 94. (2) sätestab:
AM-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on mis tahes mootorsõiduki juhtimisõigus või piiratud juhtimisõigus. AM-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust või piiratud juhtimisõigust ei nõuta isikult, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari. AM-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust ei nõuta isikutelt, kes olid käesoleva seaduse jõustumisel 16–17-aastased, kuni 2013. aasta 1. jaanuarini.

Seega puuduvad kehtivas liiklusseaduses erandid, mis lubaksid mopeedi juhtida ilma juhiloata, kui juht on sündinud 1993 aastal või hiljem.
 

Küsimus: Kas korteriühistu on kindlustusvõtjana eraklient või äriklient?22.04.2015

Tere
Kas korteriühistu on kindlustusvõtjana eraklient või äriklient? Majas on kaheksa korterit. Ärikliendi otsingu all ei ole sellist punkti, mis hõlmaks kodukindlustust, eluasemekindlustust, eluhoone kindlustust. Kuid erakliendi valiku võimaluste sees on see võimalik.
Tänan vastuse eest.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Eesti keele seletav sõnaraamatu kohaselt tähendab mõiste äriklient kliendiks olevat ettevõtet, asutust. Eraklient tähendab eraisikust klienti. Seega korteriühistu, kui juriidiline isik on äriklient.

Kui leiate korteriühistuna sobiva kindlustusteenuse, siis ei ole sisulist vahet, kas leidsite selle teenuse jaotisest, mis kannab nimetust ärikliendile või jaotisest, mis kannab nimetust erakliendile.

Teie küsimuses toodu ei ole üldine ja ei puuduta kõiki kindlustusandjaid. On kindlustusandjaid, kelle veebist leiab korterelamu kindlustamise ärikliendi jaotisest.
 

Küsimus: Kas tavakindlustus katab sõiduki kahju kulud, kui mopeedijuhil polnud juhiluba ja puudus kindlustus ning ülevaatus?20.04.2015

Tere,
Juhtus selline õnnetus, et tegin peateele vasakpööret ja peateelt vasakult tulev mopeed sõitis otsa, ei näinud, kuna küljeklaas oli udune ja rolleri tuld polnud hästi näha. Selgus, et mopeedijuhil polnud juhiluba ja mopeedil puudus ka kindlustus ja ülevaatus. Kas tavakindlustus ei kata minu sõiduki kahju kulusid, kuna isik poleks tohtinud osaleda liikluses ja samuti polnud masin ülevaatust läbinud.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui liiklusõnnetus toimus täielikult Teie tegevuse tõttu (pöörasite peateel liikuvale mopeedile ette), siis hüvitab Teie sõiduki remondi kulu vabatahtlik sõidukikindlustus. Kui Teil ei olnud sõidukikindlustuse lepingut, siis tuleb Teil enda sõiduki remondikulu endal kanda. Mopeedi ega Teie liikluskindlustuse lepingu alusel Teie kahju ei hüvitata.

Kui liiklusõnnetus toimus mopeedi juhi tegevuse tõttu ja Teil ei olnud osa kahju tekkimises, siis hüvitab Teie sõiduki kahju liikluskindlustuse kindlustusandja või Eesti Liikluskindlustuse Fond. Kahju hüvitaja sõltub täpsetest asjaoludest. Mopeedi juhi juhiloa puudumine või mopeedi tehnoülevaatuse puudumine ei oma sellisel juhul Teile kahju hüvitamisel tähendust. Tõsi, mopeedi juhil või omanikul tuleb sel juhul makstud hüvitis hiljem endal kinni maksta.
 

Küsimus: Kuidas mõista kodukindlustuse lepingus välja toodud punkti "Esmaste kahju ärahoidmise meetmete mitte rakendmine"?16.04.2015

Mida arvata kodukindlustuse lepingus välja toodud punkti sõnastusest "Esmaste kahju ärahoidmise meetmete mitte rakendmine".
Kirjapilt muutmata.
Kas seda saab VÕS-i §29 lg2 järgi lugeda õigustühiseks?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kogu vastav fraas neis kindlustustingimustes on: „Vastutuskindlustuse puhul ei hüvitata kahju ega kulu, mille põhjuseks või sisuks on hoone või selle osa silmnähtavalt või teadaolevalt kehv seisund (nt remontivajava toru läbijooks) ning hoolsuskohustuse eiramine (nt remondivajaduse ignoreerimine või esmaste kahju ärahoidmise meetmete mitte rakendamine).“

Tervet fraasi lugedes mõistan mina, et hüvitata kahju, mida ei oleks tekkinud, kui isik oleks oma kinnisvara mõistlikult hooldanud. Näiteks, kui katuse ääres on jää, mis sulades võib allolijale pähe kukkuda, on mõistlik eeldada, et maja omanik eemaldab selle jää sealt mõistlik aja jooksul või juhib allolejate tähelepanu suurele ohule.

Minu hinnangul ei ole tegu olukorraga, kus lepingu tõlgendamisel oleks aluseks ebaõige tähistus või väljendusviis, mida lepingupooled kasutasid eksimuse tõttu või soovist varjata oma tegelikku tahet.
 

Küsimus: Miks ei kindlusta keegi minu 1985 väljalaskeaastaga mootorratast?15.04.2015

Soovin kindlustada oma mootorratta, mille esmane registreerimine toimus aastal 1985. Kõik kindlustuspakkujad on aga vastanud, et üle 12-15a vanuseid sõidukeid ei kindlustata. Mõnda tüüpi sõidukite puhul on selline liigitamine alusetu. Kas mul on mõne kindlustuspakkuja juures või mingitel tingimustel võimalik ratas siiski kindlustada? Ehk saaksin kasutada mitte kasko vaid mõne muu nime alt pakutavat kindlustust? Ennekõike on seda vaja juhuks, kui parklas ratast kahjustatakse, kui peaksin metsloomaga kokku põrkama või kui ratas varastatakse.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui olete kõikidelt Eestis sõidukikindlustust pakkunud kindlustusandjatelt küsinud sellise ratta kindlustamise võimaluse kohta ja keegi ei ole nõus lepingut sõlmima, siis Te seda mootorratast kindlustada ka saa. Põhjuseks võib olla see, et kindlustusmakse tuleks mõõdukooskõlatult kõrge võrreldes ratta enda väärtusega.

Infoks lisan siia kõikide Eestis sõidukikindlustust pakkuvate kindlustusandjate nimed: BTA, ERGO, Gjensidige, If, PZU, Salva, Seesam, Swedbank.
 

Küsimus: Kuidas aru saada kuhu piirini vastutuskindlus katab?14.04.2015

Kui teen kodukindlustuse ja vastutuskindlustuse, kus välistustes ei ole kirjas rasket hooletust, samas aga kodukindlustuses on eraldi välja toodud "Kindlustushüvitise vähendamine või selle väljamaksmisest keeldumine" all raske hooletuse mõiste, kas see laieneb siis ka vastutuskindlustuse tingimustele.
parimat

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Küsimuses toodu põhjal võib arvata, et vastutuskindlustuse alt saab kaetud teisele isikule tekitatud kahju ka siis, kui kahju tekkis kindlustatud isiku raske hooletuse tõttu. Et selles kindel olla on mõistlik esitada küsimus kindlustusandjale, kelle tingimustes kahtlus on.
 

Küsimus: Kas pean nõustuma liikluskindlustuse otsusega, kus auto taastamine maksab 60% hinnast ja vead võivad veel ju hiljem avalduda?08.04.2015

Hooletu autojuhi süül sattusin liiklusõnnetusse. Teine pool tunnistas ennast süüdi, politsei fikseeris jne. Nüüd selgus, et kindlustus otsustas, et taastatakse minu auto, kuigi see läheks maksma üle 60% minu auto väärtusest. Mina ei taha sellega nõustuda kuna paljud vead võivad lüüa alles hiljem välja jne. Ka saaks see takistuseks edasi müümisel. Vajan autot igapäevaste sõitude tarbeks, taastamine võtaks üle kuu aja aega. Mitte keegi ei mõtle sellele, kuidas ma hakkama saan. Kas on mul õigus nõuda auto välja maksmist ja kui olen nõus taastamisega, kas on mul õigus nõuda asendusautot?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui sõiduki taastamine maksab 60% sõiduki väärtusest, siis saate kindlustusandjalt nõuda sõiduki taastamise kulu hüvitamist. Selles olukorras ei saa Te nõuda sõiduki väärtuse hüvitamist. Samuti ei saa Te kindlustusandjalt nõuda asendusauto kulu hüvitamist, sest vastavat kahju liikluskindlustuse lepingu järgi ei hüvitata.
 

Küsimus: Kas korduvülevaatusele pean minema samasse ülevaatuspunkti?08.04.2015

Kas korduvülevaatusele pean minema samasse ülevaatuspunkti?
tänan

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Jah peab. Kui Teie kohe kuidagi ei taha või ei saa teistkordselt külastada hiljuti käidud ülevaatuspunkti siis keegi ei keela Teil teha täiesti uus ülevaatus kus jälle kontrollitakse auto täies ulatuses ning maksma peab uuesti juba selle ülevaatuse hinnakirja järgi täissumma.