Liiklus ja sõidukid

[pealkirja vaade|avatud vaade]
[uuemad enne|vanemad enne]
[10|20|30]

Küsimus: Kes korvab omavastutuse, kui kortermaja ees niidukilt lennanud kivi purustas aknaklaasi, ma ju ei ole ise süüdi selles?11.05.2016

Tere, Kui kahe erineva korteriühistu maja vahel niidab murutraktor muru ja minu korteri aknasse lendab kivi, kuidas siis käituda? Korteri kindlustus lubab katta akna vahetuse ülejäänud osa peale omavastutust. Aga kellele esitada omavastutuse osa kompenseerimiseks, kas töid teostanud niitmisfirmale, korteriühistule, kes tellis või kuidas. Ei soovi kuidagi kanda seda ise, sest kahju ei ole tekkinud minu süül, ettevaatamatuse tõttu. Tänan väga vastuse eest.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kahju hüvitamist saab nõuda kahju tekitajalt. Antud juhul nõudke kodukindlustuse omavastutuse osa töid teostanud niitmisfirmalt. Teie peate tõendama, et kahju tekitaja selle kahju tekitas.
 

Küsimus: Kas kindlustus võib vähendada kahjutasu tuginedes lihtsalt arsti arvamusele, et "ma võisin olla ka alkoholijoobes"?06.05.2016

Tere,
Käisin reisil ning seal ründas mind ootamatult samas reisiseltskonnas olev isik (ei olnud minu tuttav), mille tulemusel vajas minu ülemine huul õmblusi ning pidin kohalikus haiglas maksma selle eest ca 400 eurot. Sai ka kohalikule politseile avaldus tehtud antud intsidendi kohta. Lööja oli tugevas joobes ja selle tuvastas ka politsei alkomeetriga. Mind ei ole politsei puhuma pannud. Kindlustus, aga väidab, et ka mina olin alkoholijoobes ning sellepärast vähendatakse väljamakset 50%. Nende sõnul selgus minu joove meditsiinilistest dokumentidest. Kui ma siis küsisin neid dokumente, siis saadeti mulle arsti vastus neile, kus ta lihtsalt väidab, et ma "võisin olla joobes" või "tõenäoliselt olin joobes". Kas lihtsalt selline arsti isiklik arvamus võib olla tõestus minu alkoholijoobe tõestamiseks? Isiklikult arvan, et kui midagi sellist väita, siis peaks olema ka vereanalüüsi tulemused (mida pole minult võetud) või politsei alkomeetri näit (puhuma mind ei pandud). Et kas kindlustus proovib lihtsalt, et äkki veab ja maksavad poole vähem? Kas mul oleks mõistlik nendega vaidlusesse laskuda, kui asjaolid sellised?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Üldiselt võib kahju hüvitist vähendada kannatanu enda osa võrra talle kahju tekkimises.

Arsti hinnang, et isik võis olla joobes või tõenäoliselt oli joobes on kindlasti tõend. On usutav, et arst ei kirjuta oma sellist hinnangut, kui isik on kaine. Kindlasti on selles vaidluses oluline ka Teie enda hinnang – kas olite alkoholi tarbinud, kui palju olite alkoholi tarbinud. Samuti omavad tähendust asjaolud, mis viisid rünnakuni. Neid asjaolusid saavad selgitada teised sündmuse juures viibinud.

On tavatu, et kindlustusandja püüab iga hinnaga leida põhjust 400 euro asemel 200 euro hüvitamiseks.

Mõelge juhtunu asjaolud läbi. Kui Teie enda käitumine või olek ei olnud kahju tekkimises tähenduslik, siis esitage oma argumendid kindlustusandjale. Püüdke kindlustusandjaga kokkuleppele jõuda. Kui see ei õnnestu ja olete veendunud, et kindlustusandja otsus ei ole õige, pöörduge vaidluse lahendmaiseks kindlustuse lepitusorgani poole, vt http://www.eksl.ee/et/kindlustusvaidlus-202.
 

Küsimus: Kuidas käituda, kui tundub, et Lätis toimunud avarii osas tehakse mulle liiga?20.04.2016

Juhtus avarii Lätis. Osapooled kokkuleppele ei jõudnud. Kutsuti politsei, kes koostas protokolli. Lisatud sai seletused kirjalikult (sai kirja pandud kaasreisija kontaktandmed) ja korrektne joonis. Minu autos oli kaasreisija. Lätlane oli üksi autos. Asi läks Lätis politsei komisjoni. Vastus, et ei suuda tuvastada, kes kellele otsa keeras. Tunnistajaid ei ole. Kindlustus otsustas 50/50. Asi on veninud ligi kaheksa kuud. Ise arvan, et tehakse liiga. Tee-ehituse tsoonis tipptunnil, arvan, et eespool oleval sõidukil on eesõigus teha manööver ja siis järgmisel sõidukil. Kuidas edasi toimida?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui Te ei ole rahul Läti kindlustusandja otsusega ja Te ei jõua kindlustusandjaga läbirääkimistel kokkuleppele, saate selle otsuse vaidlustada kohtus. Vaidluse lahendamiseks saate pöörduda Eesti kohtusse.
 

Küsimus: Kas rolleri kindlustuse peab koheselt pikendama, või võib siis teha, kui korda saab ja sõitma hakkab?19.04.2016

Kui rolleril lõppeb ära liikluskindlustus 21.04.2016 ja tal ei ole võimalik seda kohe uuesti teha, kas siis rakendub sundkindlustus või kuidas edasi toimetada, rollerit on ka vaja natuke korrastada, sõita nagunii kohe ei saa. Kas ta peab koheselt kindlustuse lõppedes selle uuesti tegema või teeb siis, kui korda saab ja sõitma tahab hakata. Aitäh!

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui sõidukit ei kasutata, siis ei pea liikluskindlustuse lepingut olema lepingu lõppemisele järgneva 12 kuu jooksul.

Näiteks, kui leping lõppeb 21.04.2016 ja rollerit ei kasutata, siis ei pea lepingu sõlmima enne kui alates 22.04.2017. Kui roller saab korda ja hakatakse kasutama enne 22.04.2017 tuleb ka leping sõlmida enne rolleri kasutusele võtmist.

Eeltoodu ei kehti, kui peale lepingu lõppemist tehakse muutusi liiklusregistri andmetes.
 

Küsimus: Kas liikluskindlustusest võib kahjukäsitleja pöörduda politsei poole kui avarii põhjustas lubadeta isik?06.04.2016

Kas liikluskindlustusest võidakse pöörduda politsei poole kui avarii põhjustas juhtimusõiguseta isik?
Tänan

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Liikluskindlustuse kindlustusandja võib pöörduda politseisse, et selgitada juhtumi asjaolusid.

Kui küsimusega mõeldakse, kas kindlustusandja võib anda politseile info selle kohta, et kahju põhjustas juhtimisõiguseta juht, siis tuleb arvestada, et iga isik tohib teatada talle teatavaks saanud õigusrikkumisest.
 

Küsimus: Mida teha, kui eelmisel ülevaatusel märgiti auto läbisõit 10 korda suuremaks?05.04.2016

Käisin sõiduautoga 2016 märtsi lõpus ülevaatlusel, seal märgiti läbisõiduks 2,9 miljonit kilomeetrit aga tegelikult on 290000 km. Mida teha?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Trükkige MA kodulehelt info läbisõidu kohta ja minge tagasi sinna ülevaatuspunkti kus tehti nn. näpukas ühe nulliga. Loodetavasti leitakse seal lahendus, näiteks ülevaatuse ülevormistamisega kasutades mõõtmistulemusi mis saadi märtsi lõpus. Kõik mittetavalised lahendused on lubatud kui nad teenivad õiglust.
 

Küsimus: Mida teha, kui tehnoülevaatust ei läbinud põhjusel, et minu automargil on teistsugune ABS tuli?31.03.2016

Tere
Ülevaataja väitis, et kui ta süüte sisse keerab, siis ABS tuli ei lähe põlema. Ma ei tahtnud seda uskuda ja otsisin kohe koha peal netist välja 2003. aasta peugeot 406 manuali ja nägin, et sellel ei olegi selline ABS tuli nagu enamikel autodel. Seletasin ülevaatajale, et vastav tuli läheb ikkagi põlema aga ei näe selline välja nagu paljudel teistel autodel. Ülevaataja keeldus autot ikkagi läbi laskmast ja sain KÜV. Milline seadus seda reguleerib, et kui ABS märk pole tavapärane, siis läbi ei saa? Mainiks juurde, et auto on soomest toodud.

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Sellist seadust ei ole mis ütleks, et kui ABS märgutuli pole tavapärane siis peab ülevaataja autoomanikku kiusama. Kui tekivad mittetavalised olukorrad siis kasutab kontrollija otsuste vastuvõtmisel mõistust, mida vahel võib väheks jääda. Jah Teie autol on usutavasti ABS märgutuli ühildatud stabiilsuskontrolli tulukesega ja ülevaataja ei ole sellisest asjast teadlik seega võiksite autoesindusest võtta vastava selgituse. Riigi ülesanne on koolitada tehnoülevaatajaid kuid seda ei tehta piisavalt nii, et ärge pahandage tolle ülevaataja peale sest meid hirmutatakse pidevalt riigiametnike poolt ja mõned meist ei julge enam iseseisvalt vastu võtta otsuseid mitte tavalises olukorras.
 

Küsimus: Kuidas lahendada olukord, kus naaberfirma värav tekitab juba kolmandale autole kahju, ehk siis kolmanda kahjujuhtumi?30.03.2016

Tere
Kellel lasub süü, kui naaberfirma värav, mis oleks avatuna justkui fikseeritud seina külge konksuga, liigub tuulega vastu selle ees parkinud sõiduautot? Värava peale on teibiga kleebitud A4 paberil silt: "Selle värava ette palun mitte parkida. Värav võib autot kahjustada."
Kas selline paberist silt annab mingisuguse õiguse? Tegemist on juba kolmanda kahjujuhtumiga selle sama väravaga ning omanikud ei kavatsegi aeda korda teha või korrektselt fikseerida ning parkimiskohtade tõttu ei jää ka muud valikut. Vastutust too firma samuti ei võta kuna nemad on kleepinud sildi.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui värava omanik on juhtinud sõiduki juhi tähelepanu asjaolule, et sellesse kohta sõidukit parkides võib värav sõidukit kahjustada ning praktikas on sellesse kohta pargitud sõiduk ka varem värava liikumise tõttu kahjustada saanud, siis võib arvata, et värava omanikult hüvitise nõudmine ei ole asjakohane. Samuti võib olla selle sõiduki sõidukikindlustuse kindlustusandjal alus kahju hüvitamisest keeldumiseks, sest selline kahju ei ole sõiduki juhi jaoks ootamatu.

Selles olukorras ei jää muud üle, kui proovida värava omanikuga läbi rääkida, leidmaks probleemile lahendus. Seda olukorda ei saa lahendada kindlustuse või kindlustamise abil.
 

Küsimus: Kas takso kindlustus on kohustuslik ja miks on taksokindlustus mitu korda kallim kui tavakindlustus?24.03.2016

Kas takso kindlustus on kohustuslik ja miks on taksokindlustus 4 korda kallim kui tavakindlustus? Mõnel kindlustusfirmal lausa 40 korda kallim.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kindlustuskohustuse osas ei erine takso muust sõidukist. Taksol peab olema kohustuslik liikluskindlustus. Taksol võib olla vabatahtlik sõidukikindlustus.

Kindlustuslepingut sõlmides tuleb kindlustusandjat teavitata, et sõidukit kasutatakse taksona siis, kui kindlustusandja seda küsib.
Takso suhtes sõlmitud liikluskindlustus võib olla kallim seetõttu, et tõenäosus, et taksoga põhjustatakse kahju on suurem, kui tavalise sõidukiga.
 

Küsimus: Kas tehnoülevaatuse läbib auto, millel ei tööta signaal?24.03.2016

Tere.
Kui sõidukil ei tööta mingil põhjusel signaal (pasunad), kas on tegemist automaatselt kontrolli mitte läbinud sõidukiga või pole tegemist väga suure veaga?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Kui ei tööta helisignaal siis peab tehnoülevaataja vormistama kordusülevaatuse kuna riigiametnike poolt etteantud veakirjeldus ei näe ette teistsuguse otsuse vastuvõtmise võimalust.