Kahju- ja elukindlustus

[pealkirja vaade|avatud vaade]
[uuemad enne|vanemad enne]
[10|20|30]

Küsimus: Kelle kindlustuse koenfitsient muutub, kas minul või minu autoga avarii põhjustajal?03.11.2015

Tere! Minu nimel oleva autoga, mille liikluskindlustus on samuti minu nimel, tegi teine inimene avarii ja jäi süüdi. Kas nüüd on õigust tõsta minu koefitsienti või avarii põhjustaja oma?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

On iga kindlustusandja otsustada, kes on need sõidukiga seotud isikud, kelle kindlustusajaloost sõltuvat tegurit mõjutab sõidukiga põhjustatud kindlustusjuhtum. Ületurulisi ja üldisi reegleid selles osas ei ole.

Tavaliselt on nii sõiduki omaniku kui ka õnnetuse põhjustaja kindlustusmakse järgmisel lepingul suurem, kui autoga on õnnetus põhjustatud.
 

Küsimus: Kui pikalt peab kindlustama aasta jooksul rollerit, et ei rakenduks sundkindlustus?03.11.2015

Kui pikalt peab kindlustama aasta jooksul rollerit, et ei rakenduks sundkindlustus pärast kindlustuslepingu lõppemisest 12 kuu möödumisel? Kas 1 kuust piisab?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Liikluskindlustuse leping peab olema, kui rollerit kasutatakse. Näiteks kui rollerit kasutatakse maist septembrini, siis peab ka liikluskindlustuse leping olema maist septembrini. Kui rollerit ei kasutata, rakendub sundkindlustus, kui viimase lepingu lõpust möödub aasta.

Kui rollerit ei kasutata igaaastaselt, on mõistlik roller registrist ajutiselt kustutada ajaks, mil seda ei kasutata.

12 kuise kindlustuskohustusest vabastuse perioodi rakendumine ei sõltu sõlmitud lepingu kindlustusperioodi pikkusest. Oluline on, et selle 12 kuu jooksul sõidukit ei kasutata. Lühikese perioodiga kindlustuslepingu sõlmimine sundkindlustuse vältimiseks olukorras, kus rollerit kasutatakse, ei ole õige.
 

Küsimus: Kas kohapeal liiklusõnnestuses oma süüd tunnistanu võib hiljem sellest taganeda?30.10.2015

Toimus liiklusõnnetus, kohapeal sai täidetud "Teade Liiklusõnnetusest", süüdi olev pool oli nõus, et tema on süüdi, nüüd aga tuli mulle kiri minu kindlustusest, et süüdi olev pool ei tunnista oma süüd. Kas ta võib seda nüüd teha ja mis ma nüüd edasi peaks tegema?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui isik on õnnetuse toimumise kohal end süüdi tunnistanud ja hiljem väidab vastupidist, siis peab isik oma väidet tõendama. Sellisel puhul ei sobi tõendiks vaid jutt, et asi tegelikult ei toimunud nii nagu liiklusõnnetuse teates märgitud.

Kindlustusandja peab välja selgitama , kas Teil on õigus hüvitisele. Küsige kindlustusandjalt, kas ja mida saate teha, et kindlustusandja oma otsuse ära teeks. Kui kindlustusandja teeb otsuse, mis Teie arvates ei ole õige, esitage kindlustusandjale oma vastuväited ja püüdke kokkuleppele jõuda. Kui kindlustusandja ei muuda oma otsust ja arvate jätkuvalt, et Teil on õigus, pöörduge vaidluse lahendamiseks liikluskindlustuse lepitusorganisse, vt http://lkf.ee/et/lepitusorgan.
 

Küsimus: Kas auto kasutaja, kes ei ole auto omanik, saab ka omale kuidagi liikluskindlustuse "staaži" koguma hakata?30.10.2015

Tere!
Nagu aru saan, on võimalik Eestist oma liikluskindlustuse koefitsienti üle viia. Küsimus aga selline. Nimelt on mu vana Eesti numbrimärgiga auto tütre kasutuses. Omateada oleme alati märkinud kindlustusevõtjaks tema, lootuses, et talle hakkaks juba n.ö. plusspunkte kogunema. Siiani on tegelikult ikkagi arusaamatu, kummale need siis kasu on toonud. Millalgi ka küsisin kindlustusest selle kohta ja vastati, et kuna auto on minu, siis olen mina kindlustusevõtja aga nagu, et tütrele siiski koguneb boonus. Või noh, täpsemalt enam ei mäleta aga oleks huvitav teada küll.
Kui riik.ee-st liikluskindlustusfondist enda kohta väljavõtte tegin, oli seal kuni tänase päevani kõik need kindlustused minu all. Mind nüüd huvitabki, et kas tütar pole tegelikult siis endale midagi kogunud. Ja teiseks - kui ma nüüd selle ametliku teate annan Soome kindlustajale ja tema arvestab mulle selle järgi siinsele sõidukile boonust, siis kas Eestis tütre kasutuses olev auto jääb neist ilma?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Isiku kindlustusajaloos saab teave kajastatud, kui isik on sõiduki omanik, vastutav kasutaja või kindlustuslepingus kindlustusvõtja. Kuni eelmise aasta 1. oktoobrini kehtinud liikluskindlustuse seaduse järgi pidi kindlustusvõtja olema sõiduki omanik. Seega enne seda ei saanud kindlustusajalugu tekkida sõiduki kasutajale, kes ei olnud omanikuks märgitud.

Seda, kas ja kui palju on kindlustusajalugu Teie tütrele kogunenud saate vaadata LKF-i vastava päringu abil. Kui ta ei ole lepingus kindlustusvõtja olnud, siis ei ole tal ka kindlustusajalugu.

Teabe andmine isiku kindlustusajaloo kohta välismaa kindlustusandjale ei mõjuta kindlustusajaloo kasutamist Eestis.
 

Küsimus: Kas liikluskindlustus hüvitab ravikulu isikule, kes sai kannatada olles liiklusõnnetuse ajal süüdlase autos?23.10.2015

Juhtub liiklusõnnetus ning reisija (kes oli süüdlase kaassõitja) saab tervisekahjustuse (-d) nt püsiva puude või lühiajalise terviserikke (vajab taastusravi).
Kas süüdlase kaassõitja ravikulud (mis haigekassa alla ei lähe) hüvitab süüdlase liikluskindlustus või peab olema tehtud süüdlasel kasko, kuhu juurde on ostetud ka õnnetusjuhtumi kindlustus (sõidukis reisijate õj)?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kahju põhjustanud sõidukijuhi liikluskindlustuse kindlustusandja hüvitab tavaliselt kaasreisijale tekkinud kahju, sh ravikulu, töövõimetusest tingitud sissetuleku vähenemise jmt. Erandiks on näiteks olukord, kus kaasreisija enda tegevusel on mõju kahju tekkimisele või kahju suurusele (näiteks kui kaasreisija on jätnud turvavöö kinnitamata ja tema vigastused on seetõttu suruemad, võib kindlustusandja hüvitist vähendada).
 

Küsimus: Kas "avalikule liiklusele suletud alaks" loetakse ka ettevõtte territooriumit, millele ligipääs on piiratud?22.10.2015

Liikluskindlustuse seaduses on kirjas, et liikluskindlustus ei kehti kui kahju põhjustati sõidukiga töötamise käigus, nt metsa-, põllu-, ehitus- vms töödel avalikule liiklusele suletud alal, sealhulgas teel.
Palun selgitada, kas avalikule liiklusele suletud alaks loetakse ka ettevõtte territooriumit, millele ligipääs on läbi suletud värava ja/või sissesõitu piirab sissesõitu keelav liiklusmärk või mõni muu arusaadav märgistus?
Kui teel on märk sissesõidu keeld või läbisõidu keeld (allpool võib olla ka tahvel, et lubatud vaid maavaldaja loal), kas siis sellisel teel liikluskindlustus kehtib?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Liikluskindlustus kehtib ka ettevõtte väravaga suletud territooriumil, kus toimub tavaline sõidukite liikus.

Liikluskindlustus kehtib teel sõltumata sellest, kas teel on sissesõidu keelu märk või mitte.

Siit leiate pikema kirjelduse koos näidetega http://www.lkf.ee/images/files/Liiklus_kindlustusjuhtum_veebitekst4.pdf
 

Küsimus: Kas auto vastutav kasutaja saab teha kindlustuse oma riskigrupi aluse?16.10.2015

Sooviksin teada, kas siis, kui olen auto vastutav kasutaja, omanik on teine, saan teha kindlustuse oma riskigrupi aluse?
Tänan

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kindlustuslepingu võib sõlmida iga isik, kellel on kindlustushuvi. Kindlasti on kindlustushuvi sõiduki vastutaval kasutajal.

See, kelle kindlustusajalugu kindlustusmakse määramisel kasutatakse, on iga kindlustusandja otsus. Ühtseid reegleid ei ole. Kindlasti ei saa sõiduki kasutaja otsustada, kelle kindlustusajalugu kasutatakse ja kelle oma mitte.

Kõige mõistlikum on leida endale sobiv kindlustusandja LKF-i kalkulaatori abil, vt https://hermes.lkf.ee/. Proovige omaniku koodiga ja vastutava kasutaja koodiga ning võrrelge tulemusi.
 

Küsimus: Kas mul on õigus kindlustuselt nõuda auto remondile minevat summat kontole, et ise otsustada remontida autot või mitte?13.10.2015

Tere. Sattusin liiklusõnnetusse, kus olin kannataja rollis. Liiklusõnnetuse põhjustaja kindlustus suunas auto kahjustuste hindamiseks remonditöökotta. Remonditöökoda hindas remondimaksumuseks 1490€. Sain ka selle kohta garantiikirja kindlustuselt. Võtsin ühendust kindlustusega, kus lisaks taastamisele pakuti ka kompensatsiooni (rahaline hüvitamine) maksmise võimalust. Kompensatsiooniks pakuti max 1000 € ja auto jääb mulle. Kui küsisin, et miks kompensatsiooni maksmise korral summa on väiksem, sain vastuseks, et on rohkem tegemist, et palgad vaja maksta jne. Seega siit ka minu küsimus, et kas kindlustusel on õigus summat kärpida kui remonditöökoda on oma hinnangu andnud? Kas mul on õigus nõuda remondile minevat summat pangakontole, et ise otsustada kas lasen remontida või sõidan edasi katkise autoga?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kahju ja seega ka hüvitise suurus ei sõltu sellest, kas sõiduk taastatakse või mitte. Sõiduki kahjustumise läbi tekkinud kahju suurus hinnatakse remondiettevõtte kalkulatsiooni järgi.

Kui sõiduki kahjustumise kahju hüvitatakse liikluskindlustuse lepingu alusel, siis ei saa kannatanu nõuda hüvitist oma pangakontole. Liikluskindlustuse seaduse kohaselt on sõiduki kahjustumise korral kindlustushüvitise maksmine rahas on lubatud üksnes poolte kokkuleppel. Rahas hüvitamise kokkuleppele ei saa kindlustusandjat sundida. Kui sõiduk on kahjustunud, tuleb sõiduk taastada.

Üksikasjalikumalt vt kahju hüvitamise viisist siit http://www.lkf.ee/images/files/Liiklus_rahas_hyvitamine4.pdf
 

Küsimus: Kas seoses sundkindlustusega pean maksma rolleri kindlustust nüüd terve aasta jooksul?08.10.2015

Rollerit kasutatakse kõigest kolmel kuul aastas. Seni olen poliisi soetanud just ainult selleks ajaks. Kas nüüd seoses sundkindlustusega pean maksma rolleri kindlustust terve aasta jooksul? Kui seda ei tee, rakendub sundkindlustus?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Hooajaliselt kasutatava sõiduki puhul ei pea maksma liikluskindlustust kogu aasta eest.

Sundkindlustus rakendub vaid siis, kui kindlustuskohustus on täitmata. Kui sõidukit ei kasutata, siis ei ole kindlustuskohustust viimase liikluskindlustuse lepingu lõppemisele järgneva 12 kuu jooksul.

Näiteks, kui rollerit kasutatakse igal aastal maist septembrini ja selleks ajaks sõlmitakse liikluskindlustuse leping, ei sundkindlustust oktoobrist aprillini ei teki.
 

Küsimus: Kas registris olevale ATV-le on vaja liikluskindlustust?06.10.2015

ATV on registris maastikusõidukina. Siiani pole liikluskindlustus olnud vajalik, kuna maastikusõiduk ei tohi liigelda avalikel teedel, kuid nüüd on registris hoiatus, et puudub kindlustus. Proovisin kindlustust vormistada, kuid sain vastuseks, et sellele masinale pole kindlustust vaja. Tahaks teada kas on vaja või ei?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui ATV on registreeritud maastikusõidukina, siis ei ole kindlustuslepingu sõlmimise kohustust. Maastikusõidukile ei saa liikluskindlustuse lepingut sõlmida.

Kui ATV on registreeritud mootorsõidukina, siis on liikluskindlustuse lepingu sõlmimise kohustus.

Huvi korral vt üksikasjalikumalt siit http://lkf.ee/images/files/Liiklus_ms_atv2.pdf

Selgitamaks registris kuvatavat hoiatust, palun saatke aadressile lkf@lkf.ee teave mis registris hoiatust kuvatakse ja sõiduki registreerimismärk.