Kindlustus
Küsimus: Kas kannatada saanud auto hüvitist saab välja maksta ka volitatud isiku pangaarvele või ainult auto omaniku kontole?03.09.2014
Tere,
Õnnetuses kannatada saanud auto on firma nimel. Ise olen seal volitatud, aga vastutatav kasutaja on teine isik.
Kas hüvitist saab välja maksta ka volitatud isiku pangaarvele või saab kanda ainult firma kontole?
Tänud
Õnnetuses kannatada saanud auto on firma nimel. Ise olen seal volitatud, aga vastutatav kasutaja on teine isik.
Kas hüvitist saab välja maksta ka volitatud isiku pangaarvele või saab kanda ainult firma kontole?
Tänud
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Küsimus: Kuidas on põhjendatud, et auto remondiks on kindlustus valmis remondifirmale maksma 1600 €, kui ma aga ise taastaksin, siis üksnes 1200 €?01.09.2014
Tere,
Juhtus avarii, milles mina süüdi ei olnud, kindlustus oli nõus maksma 1600 € remondi eest suvalisele firmale, aga sellisel juhul tahab edaspidisest vastutusest loobuda. Küsisin siis, et kandku lihtsalt see raha mulle ja tegelen ise edasi, siis öeldi, et mulle üle 1200 € ei maksta. Kas selline vahetegemine on põhjendatud?
Juhtus avarii, milles mina süüdi ei olnud, kindlustus oli nõus maksma 1600 € remondi eest suvalisele firmale, aga sellisel juhul tahab edaspidisest vastutusest loobuda. Küsisin siis, et kandku lihtsalt see raha mulle ja tegelen ise edasi, siis öeldi, et mulle üle 1200 € ei maksta. Kas selline vahetegemine on põhjendatud?
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Tundub, et kindlustusandja rakendab liikluskindlustuse §35 lõikes 5 toodut, mille kohaselt on kindlustusandjal teatud juhtudel õigus hüvitada taastamise teenuse hind, mida on vähendatud osas, mis vastab ettevõtja suhtes kohaldatavatele maksudele.
Küsimusest ei selgu, miks Te ei soovi sõiduki taastamist remondiettevõttes. Sõiduki remondikoha valikust ja võimalike kvaliteediprobleemide lahendamise kohta vt täpsemalt siit http://lkf.ee/images/files/Remont_taastajavalik_kvaliteet(8).pdf
Küsimus: Kas pean kinni maksma pool esitiiva remondist, kuna ei jõudnud pärast eelmist avariid seda ära värvida?29.08.2014
Tere,
Minu autoga juhtus mõni kuu tagasi avarii. Paberite järgi jäime ise süüdi ning kahjustada sai autol üks tiib. Nüüd sai mõlk välja löödud, aga värvimisse veel ei jõudnud, sest taas keeras üks auto ette (milles mina süüdi ei olnud) ja sai kahjustada sai sama tiib ning muidugi kogu esiosa. Kindlustus tahab nüüd hüvitada ainult pool tiivast, ehk et mina maksan 340 €. Ma ütlesin, et tehku siis korda ainult kahjustada saanud osa, aga sellega ei oldud nõus? Probleem selles siis, et kuna mina pole süüdi, et keegi selle puruks sõitis, siis kas ma tõesti pean sellise raha veel maksma, kas on õigust üldse sellist asja nõuda?
Aitäh
Minu autoga juhtus mõni kuu tagasi avarii. Paberite järgi jäime ise süüdi ning kahjustada sai autol üks tiib. Nüüd sai mõlk välja löödud, aga värvimisse veel ei jõudnud, sest taas keeras üks auto ette (milles mina süüdi ei olnud) ja sai kahjustada sai sama tiib ning muidugi kogu esiosa. Kindlustus tahab nüüd hüvitada ainult pool tiivast, ehk et mina maksan 340 €. Ma ütlesin, et tehku siis korda ainult kahjustada saanud osa, aga sellega ei oldud nõus? Probleem selles siis, et kuna mina pole süüdi, et keegi selle puruks sõitis, siis kas ma tõesti pean sellise raha veel maksma, kas on õigust üldse sellist asja nõuda?
Aitäh
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Üldine kirjeldus, kuidas kindlustusandja käitub varasema kahjustusega osale tekkinud kahju hüvitamisel on LKF-i kodulehel, vt http://www.lkf.ee/images/files/Vigastatud_detail(7).pdf
Küsimus: Kas saan nõuda kindlustusseltsilt auto täielikku värvimist, kuna vana värviga jääb tooni-erinevus näha?28.08.2014
Kas saan nõuda kindlustusseltsilt auto täielikku värvimist, kui remonditöökoda on küll auto värvinud õige värvikoodi järgi, aga uuel ja vanal värvil jääb tooni-erinevus sisse (kulumisest ja pleekimisest). Auto ei ole enam samaväärne.
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Küsimus: Mida ette võtta kui auto hüvitatakse väiksemas summas, kui ta väärtus on?27.08.2014
Tere,
Sõiduki kahju hüvitatakse 100% ulatuses, kus toodi välja, et sõiduki liiklusõnnetuse eelseks väärtuseks nimetati 1000 eurot ja sõiduki jääkväärtuseks nimetati 250 eurot.
Küsimus tekib, mille alusel võetakse sellised summad (liiklusõnnetuse eelne summa), kui hüvitamisele kuuluva auto väärilist sõidukit (keretüüp, mootor, varustus, veoskeem, aastaarv) on automüügi portaalides loetletav ühe käe näppudel ja oluliselt kõrgema hinnaga?
Kas hetkel kasutuses olev, hüvitamisele kuuluva auto kõrval nn. "kaksikvend", on samuti kindlustuse silmis ainult 1000 eurot väärt, ehk üle poole võrra soetushinnast madalam (keretüüp, mootor, veoskeem, v-l aasta samad, lihtsalt varustuselt on natuke kergem)?
Hüvitustaotlusse sai niigi märgitud turu keskmisest veidike madalam hind, mis võiks minna hüvitamisele.
Hetkel tundub, et antud numbrid on pastakast välja meelitatud, või reaalselt asi toimibki nii, et võetakse portaalid lahti, lisatakse mark/mudel kõik ühte patta ja sealt siis kõige soodsam "korras" auto määrab hinna?
Pikk jutt, kehv jutt, kuid ehk saab sellele segadusele mingit moodi adekvaatse ja mõistetava vastuse.
Aitäh
Sõiduki kahju hüvitatakse 100% ulatuses, kus toodi välja, et sõiduki liiklusõnnetuse eelseks väärtuseks nimetati 1000 eurot ja sõiduki jääkväärtuseks nimetati 250 eurot.
Küsimus tekib, mille alusel võetakse sellised summad (liiklusõnnetuse eelne summa), kui hüvitamisele kuuluva auto väärilist sõidukit (keretüüp, mootor, varustus, veoskeem, aastaarv) on automüügi portaalides loetletav ühe käe näppudel ja oluliselt kõrgema hinnaga?
Kas hetkel kasutuses olev, hüvitamisele kuuluva auto kõrval nn. "kaksikvend", on samuti kindlustuse silmis ainult 1000 eurot väärt, ehk üle poole võrra soetushinnast madalam (keretüüp, mootor, veoskeem, v-l aasta samad, lihtsalt varustuselt on natuke kergem)?
Hüvitustaotlusse sai niigi märgitud turu keskmisest veidike madalam hind, mis võiks minna hüvitamisele.
Hetkel tundub, et antud numbrid on pastakast välja meelitatud, või reaalselt asi toimibki nii, et võetakse portaalid lahti, lisatakse mark/mudel kõik ühte patta ja sealt siis kõige soodsam "korras" auto määrab hinna?
Pikk jutt, kehv jutt, kuid ehk saab sellele segadusele mingit moodi adekvaatse ja mõistetava vastuse.
Aitäh
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kogemusele tuginedes arvan, et hinnaklassis 1000 eurot maksvate kasutatud sõidukite puhul ei oma sõiduki mootori võimsus, sõiduki varustus jmt asjaolud märkimisväärset mõju. Eelkõige omab tähtsust konkreetse sõiduki seisukord võrreldes teiste samalaadsete sõidukitega.
Kui Te ei ole rahul kindlustusandja hinnanguga hüvitise suurusele, siis rääkiga kindlustusandjaga läbi. Küsige, millele tugineti sõiduki väärtuse hindamisel, esitage omapoolsed argumendid, miks peaks sõiduki väärtus teistsugune olema. Kui Te ei saa kindlustusandjaga kokkuleppele ja olete jätkuvalt seisukohal, et kindlustusandja otsus on vale, siis pöörduge vaidluse lahendamiseks kindlustuse vaidluskomisjoni poole, vt http://www.lkf.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=147&Itemid=204&lang=et.
Küsimus: Kes peab taotlema haagise kahju hüvitamist, kas haagise omanik või haagise kasutaja?25.08.2014
Tere,
Kuidas hüvitatakse kahju ja kellele, kui sõiduautole, mille haakes oli nn. naabrimehelt laenatud haagis ja see sai liiklusõnnetuses kahjustada ja omanik ei soovi haagist endale jätta, ehk loovutab kindlustusele + haagises viga saanud olmevara?
Saan aru, et sõiduauto ja haagises oleva vara hüvitamise vormi täidan ise, kuid kas haagise hüvitamise/loovutamise peab esitama "naabrimees", või isik, kelle kasutuses haagis hetkel oli?
Lisaks sooviks teada, et mis valemit hüvitise maksmisel kasutatakse asja väärtuse hindamisel?
Lühidalt, liiklusõnnetuse süülisus 0, soovin jätta sõiduki jäänuki omale, haagist soovitakse loovutada, haagises olev kahjustunud vara kuulub minule, mille alusel määratakse hüvitamisele kuuluv summa?
Tänan
Kuidas hüvitatakse kahju ja kellele, kui sõiduautole, mille haakes oli nn. naabrimehelt laenatud haagis ja see sai liiklusõnnetuses kahjustada ja omanik ei soovi haagist endale jätta, ehk loovutab kindlustusele + haagises viga saanud olmevara?
Saan aru, et sõiduauto ja haagises oleva vara hüvitamise vormi täidan ise, kuid kas haagise hüvitamise/loovutamise peab esitama "naabrimees", või isik, kelle kasutuses haagis hetkel oli?
Lisaks sooviks teada, et mis valemit hüvitise maksmisel kasutatakse asja väärtuse hindamisel?
Lühidalt, liiklusõnnetuse süülisus 0, soovin jätta sõiduki jäänuki omale, haagist soovitakse loovutada, haagises olev kahjustunud vara kuulub minule, mille alusel määratakse hüvitamisele kuuluv summa?
Tänan
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Hüvitada tuleb vähimad põhjendatud kulutused õnnetuse eelse olukorra taastamiseks. Asja hävimisel tuleb hüvitada vähimad võimalikud kulud samaväärse asja soetamiseks, asja kahjustumisel vähimad võimalikud kulud asja endisse seisukorda taastamiseks.
Küsimus: Mida teha, kui minult nõutakse tagasinõudena liiga suurt summat naabri korteri uputamise järgse remondi eest?21.08.2014
Tere!
Toimus veekahju ja alumine korter sai kannatada. Nüüd esitas alumise korteri kindlustus mulle tagasinõude. Kuna kahju tekkimise hetkel sai ka ise seda vaatamas käidud, siis tagasinõudes on töid, mis on minu hinnangul ebavajalikud ja pole üldse selles ulatuses veekahjuga seotud. Mis ma pean nüüd tegema, kui minu arust nõutakse liiga suure summa hüvitamist? Millisele seadusele või paragrahvile saan ma tugineda? Kõigele lisaks pole ma üldse kaudseid tõendeid vaadates kindel, et kõik nimetatud tööd on ka tehtud. Ja mõned suured kulutused on põhjendatud ebapiisavalt - piltlikult öeldes "vaatasime, et oleks vaja". Sõnastus oli natuke teine.
Toimus veekahju ja alumine korter sai kannatada. Nüüd esitas alumise korteri kindlustus mulle tagasinõude. Kuna kahju tekkimise hetkel sai ka ise seda vaatamas käidud, siis tagasinõudes on töid, mis on minu hinnangul ebavajalikud ja pole üldse selles ulatuses veekahjuga seotud. Mis ma pean nüüd tegema, kui minu arust nõutakse liiga suure summa hüvitamist? Millisele seadusele või paragrahvile saan ma tugineda? Kõigele lisaks pole ma üldse kaudseid tõendeid vaadates kindel, et kõik nimetatud tööd on ka tehtud. Ja mõned suured kulutused on põhjendatud ebapiisavalt - piltlikult öeldes "vaatasime, et oleks vaja". Sõnastus oli natuke teine.
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui Teil on vaidlus kahju suuruse üle, siis rääkige kindlustusandjaga läbi, st esitage oma seisukohad ja tõendid, millele oma väidetes tuginete. Ka kindlustusandja peab oma väiteid ja nõudeid tõendama.
Kui Te ei jõua kokkuleppele, siis tuleb pöörduda õiguse mõistmiseks kohtusse.
Kahju hüvitamisel lähtutakse võlaõigusseaduse vastavatest sätetest, vt seitsmes peatükk.
Küsimus: Kas liiklusõnnetuse põhjustaja kindlustus korvab kannataja varalise kahju (auto), kui kannataja oli tarvitanud alkoholi?21.08.2014
Tere!
Kas süüdlase ehk liiklusõnnetuse põhjustaja kindlustus korvab kannataja varalise kahju (auto), kui kannataja oli tarvitanud alkoholi? Tänan
Kas süüdlase ehk liiklusõnnetuse põhjustaja kindlustus korvab kannataja varalise kahju (auto), kui kannataja oli tarvitanud alkoholi? Tänan
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kokkuvõtvalt ei ole ühest reeglit kas ja kui palju kannatanu joove mõjutab hüvitise maksmist.
Küsimus: Kas kannatanuna saan sissetuleku vähenemise alla liigitada ka selle, et kogu ettevõtte tegevus seisab?14.07.2014
Tere,
Liiklusõnnetuses kannatanuna sain kindlustusest infokirja selle kohta, mida nad korvavad. Sissetuleku vähenemise juures on ära toodud, millised paberid pean edastama isikliku sissetuleku kohta (maksuameti info viimase 12 kuu kohta jne). Aga minul selline küsimus: maksan küll firmaomanikuna endale palka, aga minu töövõimetulehel olemise ajal seisab kogu töö, sest olen hambaarst, kes töötab oma firmas üksinda koos assistendiga. Kui mina ei tööta, pean assistendile ikka töötasu maksma, samuti jääb saamata ka firma tulu ehk siis sellest makstavad dividendid on ju ka kaudselt minu sissetulek. Kas see infokiri kindlustusest oli selline tüüpinfo või kindlasti ei laiene see muudele kulutustele peale minu töötasu?
Liiklusõnnetuses kannatanuna sain kindlustusest infokirja selle kohta, mida nad korvavad. Sissetuleku vähenemise juures on ära toodud, millised paberid pean edastama isikliku sissetuleku kohta (maksuameti info viimase 12 kuu kohta jne). Aga minul selline küsimus: maksan küll firmaomanikuna endale palka, aga minu töövõimetulehel olemise ajal seisab kogu töö, sest olen hambaarst, kes töötab oma firmas üksinda koos assistendiga. Kui mina ei tööta, pean assistendile ikka töötasu maksma, samuti jääb saamata ka firma tulu ehk siis sellest makstavad dividendid on ju ka kaudselt minu sissetulek. Kas see infokiri kindlustusest oli selline tüüpinfo või kindlasti ei laiene see muudele kulutustele peale minu töötasu?
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Hüvitamisele ei kuulu Teie ettevõte tulu vähenemine vmt.
Küsimus: Kelle riskikoefitsient liiklusavarii korral muutub, kas auto omaniku või vastutava kasutaja oma?11.07.2014
Tere,
Tahaksin rohkem teavet vastutava kasutaja kohta. Ostan auto elukaaslase nimele, ise jään vastutavaks kasutajaks, kelle järgi arvestatakse riskikoefitsienti? Juhul kui auto osaleb liikluskahjus, siis kes on vastutaja st. kumma koefitsient suureneb. Ette tänades.
Tahaksin rohkem teavet vastutava kasutaja kohta. Ostan auto elukaaslase nimele, ise jään vastutavaks kasutajaks, kelle järgi arvestatakse riskikoefitsienti? Juhul kui auto osaleb liikluskahjus, siis kes on vastutaja st. kumma koefitsient suureneb. Ette tänades.
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

On iga kindlustusandja määrata, millest kindlustusmakse sõltub. On kindlustusandjaid, kes võtavad arvesse nii sõiduki omaniku kui ka sõiduki vastutava kasutaja kindlustusajalugu, samas on ka kindlustusandjad, kes arvestavad vaid ühe isiku ajalugu.
Sõidukiga tekitatud kahju võib arvestada sõiduki juhi, sõiduki omaniku ja sõiduki vastutava kasutaja kahjuajaloos, st suureneda võib nii sõiduki omaniku, sõiduki vastutava kasutaja kui ka sõiduki juhi kindlustusmakse.