Kahju- ja elukindlustus
Küsimus: Mida ette võtta kui auto hüvitatakse väiksemas summas, kui ta väärtus on?27.08.2014
Tere,
Sõiduki kahju hüvitatakse 100% ulatuses, kus toodi välja, et sõiduki liiklusõnnetuse eelseks väärtuseks nimetati 1000 eurot ja sõiduki jääkväärtuseks nimetati 250 eurot.
Küsimus tekib, mille alusel võetakse sellised summad (liiklusõnnetuse eelne summa), kui hüvitamisele kuuluva auto väärilist sõidukit (keretüüp, mootor, varustus, veoskeem, aastaarv) on automüügi portaalides loetletav ühe käe näppudel ja oluliselt kõrgema hinnaga?
Kas hetkel kasutuses olev, hüvitamisele kuuluva auto kõrval nn. "kaksikvend", on samuti kindlustuse silmis ainult 1000 eurot väärt, ehk üle poole võrra soetushinnast madalam (keretüüp, mootor, veoskeem, v-l aasta samad, lihtsalt varustuselt on natuke kergem)?
Hüvitustaotlusse sai niigi märgitud turu keskmisest veidike madalam hind, mis võiks minna hüvitamisele.
Hetkel tundub, et antud numbrid on pastakast välja meelitatud, või reaalselt asi toimibki nii, et võetakse portaalid lahti, lisatakse mark/mudel kõik ühte patta ja sealt siis kõige soodsam "korras" auto määrab hinna?
Pikk jutt, kehv jutt, kuid ehk saab sellele segadusele mingit moodi adekvaatse ja mõistetava vastuse.
Aitäh
Sõiduki kahju hüvitatakse 100% ulatuses, kus toodi välja, et sõiduki liiklusõnnetuse eelseks väärtuseks nimetati 1000 eurot ja sõiduki jääkväärtuseks nimetati 250 eurot.
Küsimus tekib, mille alusel võetakse sellised summad (liiklusõnnetuse eelne summa), kui hüvitamisele kuuluva auto väärilist sõidukit (keretüüp, mootor, varustus, veoskeem, aastaarv) on automüügi portaalides loetletav ühe käe näppudel ja oluliselt kõrgema hinnaga?
Kas hetkel kasutuses olev, hüvitamisele kuuluva auto kõrval nn. "kaksikvend", on samuti kindlustuse silmis ainult 1000 eurot väärt, ehk üle poole võrra soetushinnast madalam (keretüüp, mootor, veoskeem, v-l aasta samad, lihtsalt varustuselt on natuke kergem)?
Hüvitustaotlusse sai niigi märgitud turu keskmisest veidike madalam hind, mis võiks minna hüvitamisele.
Hetkel tundub, et antud numbrid on pastakast välja meelitatud, või reaalselt asi toimibki nii, et võetakse portaalid lahti, lisatakse mark/mudel kõik ühte patta ja sealt siis kõige soodsam "korras" auto määrab hinna?
Pikk jutt, kehv jutt, kuid ehk saab sellele segadusele mingit moodi adekvaatse ja mõistetava vastuse.
Aitäh
Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Kogemusele tuginedes arvan, et hinnaklassis 1000 eurot maksvate kasutatud sõidukite puhul ei oma sõiduki mootori võimsus, sõiduki varustus jmt asjaolud märkimisväärset mõju. Eelkõige omab tähtsust konkreetse sõiduki seisukord võrreldes teiste samalaadsete sõidukitega.
Kui Te ei ole rahul kindlustusandja hinnanguga hüvitise suurusele, siis rääkiga kindlustusandjaga läbi. Küsige, millele tugineti sõiduki väärtuse hindamisel, esitage omapoolsed argumendid, miks peaks sõiduki väärtus teistsugune olema. Kui Te ei saa kindlustusandjaga kokkuleppele ja olete jätkuvalt seisukohal, et kindlustusandja otsus on vale, siis pöörduge vaidluse lahendamiseks kindlustuse vaidluskomisjoni poole, vt http://www.lkf.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=147&Itemid=204&lang=et.
- Prindi küsimus Saada sõbrale Tagasiside
- Kindlustus > Kahju- ja elukindlustus