Liiklus- ja sõidukikindlustus

[pealkirja vaade|avatud vaade]
[uuemad enne|vanemad enne]
[10|20|30]

Küsimus: Kas kindlustusandja võib minult 1,5 aastat hiljem hakata kahju välja nõudma?10.04.2013

Tere,
Mis aja jooksul tagantjärgi võib kindlustusandja kahju põhjustajalt kahju välja nõuda?

Oktoobri algul 2011 juhtunud liiklusõnnetuse kahjude arve saadeti nüüd aprillis 2013 (enam kui 1,5a pärast õnnetust).

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Jah võib. Tavaliselt aegub nõue kolme aasta jooksul alates nõude tekkimisest.
 

Küsimus: Kas kindlustuse omavastutus on inimese kanda või võib selle veekahju tekitajalt ikkagi välja nõuda?10.04.2013

Tervist
Sooviks teada, kui mul on korter kindlustatud ja kanalisatsiooni ummistuse pärast tekib minu korterile veekahjustus. Kindlustusfirma poolt teostati remonditööd, mille arve esitati kahju tekitajale ehk korteriühistule. Remondi teostanud firma juht andis meile omavastutuse arve, mille palus anda korteriühistule, et nemad selle korvaks, aga nemad keelduvad seda tegemast, öeldes, et omavastutuse peame maksma meie. Kas on mingi võimalus nõuda korteriühistult selle omavastutusarve tasumist või pean selle ikkagi ise maksma.
ette tänades

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Omavastutus tuleb Teil kanda oma kodukindlustuse kindlustuslepingu järgi. Kui kahju tekkimise eest vastutab korteriühistu, siis peab korteriühistu korvama kogu tekkinud kahju, sh ka omavastutuse, mis tuleb Teil enda kindlustuslepingu järgi kanda.

Näiteks, kui Teil ei oleks olnud kodukindlustuse lepingut, siis peaks korteriühistu (eeldades, et ühistu vastutab tekkinud kahju eest) korvama kogu tekkinud kahju. Kui Teie kindlustusandja on Teile kahju hüvitanud, siis korvab korteriühistu kindlustusandja makstud hüvitise kindlustusandjale ja omavastutuse osa Teile.

Korteriühistu vastutus tekkinud kahju eest ei saa olla sõltuvuses sellest, kas olete sõlminud kodukindlustuse lepingu või mitte.
 

Küsimus: Kas kindlustus tohib selliselt eristada, et mulle makstes maksavad 75%, aga otse remondifirmale makstes 100%?09.04.2013

Autoga toimus liiklusõnnetus ja oli kannatanu. Peale õnnetust võtsin kahest margiesindusest kahjude likvideerimise hinnapakkumised, esimesest tuli pakkumine 350 eurot ja teisest 330 eurot. Minnes kindlustusse pabereid täitma ja kahjukäsitleja juurde, oli blanketis valida, kas kahju hüvitatakse minu pangaarvele, või siis otse remonditöökojale, jätsime selle koha lahtiseks ja öeldi, et võib hiljem täpsustada. Kahju käsitlejale sobis hinnapakkumine 330 eurot ja ta oli sellega rahul, kuid nüüd ütles aga kindlustuse esindaja, et kui nad hüvitavad kahju rahaliselt minu pangaarvele, siis ainult 70...80%. Kas mul on õigus nõuda täielikku hüvitamist vastavalt hinnapakkumisele? Kui jah, siis kuidas teha seda kindlustuse esindajale selgeks?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumi puhul võib selline hüvitise vähendamine teatud tingimustel olla asjakohane.

Liikluskindlustuse seadusest:
a) Kahjustatud asja taastamise või asendamise viis tuleb kooskõlastada kindlustusandjaga. Vajalikud kulutused peavad olema dokumentaalselt tõendatud.

b) Kui kindlustusandja ei nõustu kannatanu poolt pakutava kindlustusjuhtumis kahjustatud asja taastamise viisi või kohaga, peab kindlustusandja teatama kannatanule ettevõtte, kus teostatakse asja taastamine.

c) Kui kannatanu ei nõustu taastamiskulude hüvitamisega kindlustusandja poolt otsustatud vormis, teostatakse rahaline hüvitamine. Rahalise hüvitamise piirmääraks on kindlustusandja poolt pakutav taastamiskulude summa. Kui kannatanu ei esita dokumente asja taastamiskulude kohta, hüvitatakse taastamiseks vajalike varuosade maksumus, millest on lahutatud nende tehnilise kulumiga proportsionaalne osa. Samuti hüvitatakse taastamise teenuse hind, mida on vähendatud osas, mis vastab ettevõtja suhtes kohaldatavatele maksudele.

Küsimusest ei tule välja vaidlus kahju summa üle, samuti vaidlust selle üle, kas sõiduk taastatakse või mitte. Seega soovitan valida remondiettevõte, kus sõiduk taastatakse ja kindlustusandja hüvitab peale remonti taastamiskulud kokkulepitud summas otse remondiettevõttele.
 

Küsimus: Millist teavet on kindlustusvõtjal kindlustusjuhtumi korral kindlustusandjalt saada?08.04.2013

Tere!

Palun infot, kas kindlustusjuhtumi korral on kindlustusvõtjal õigus saada igakülgset teavet kindlustusandjalt? Pean silmas tegevusi kahju hüvitamise suuruse määramise protsessist.
Nt kolmandate isikute pakkumised, hinnangud.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kindlustusvõtjal on õigus saada kindlustusandjalt teavet, millega kindlustusandja põhjendab oma otsust, kas tegu on kindlustusjuhtumiga või mitte ja kui suur on kindlustusjuhtumi läbi tekkinud kahju.
 

Küsimus: Kui parkla turvakaamerast kindlaks teha uksega minu auto ukse kraapija, kas siis liikluskindlustus hüvitab kahju?08.04.2013

Tere
Parklas autot parkides on kõrvalseisva auto uksega kraabitud ära minu auto uks, avastasin selle koju jõudes autost väljudes. Süüdlast loomulikult praegu ei tea, sest sel hetkel ei parkinud minu kõrval enam ühtegi autot. Aga parklas olin parkinud kaamera alla. Kui kaamera salvestuses on auto number tuvastatav, kas siis on võimalik esitada kahjunõue liikluskindlustusele? Või mida teha, et kindlustus korvaks kahju?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui turvakaamera salvestuselt on näha, kuidas teise sõidukiga Teie sõidukit kahjustatakse ja on näha ka teise sõiduki registreerimismärk, siis pöörduge kahju hüvitamiseks teise sõiduki suhtes liikluskindlustuse lepingu sõlminud kindlustusandja poole.

Sõiduki registreerimismärgi ja õnnetuse kuupäeva järgi leiate kindlustusandja LKF-i kodulehel oleva päringuga https://vs.lkf.ee/pls/xlk/SYSADM.LK_INFOKESKUS_PKT.kindlustuskate?plang=EST.
 

Küsimus: Kui auto oli omanikku vahetanud, kuid registris muudatus tegemata, kellele makstakse kindlustushüvitis?03.04.2013

Juhtus avarii ja teine osapool on süüdlane. Minu autol kindlustust pole, samuti aegus peale avariid kehtiv ülevaatus. Avarii ajal oli sõiduk teise isiku oma ja mina olin kasutaja. Peale avariid sain ARK-st uue registreerimistunnistuse (pidin esitama kindlustusele) enda nimele, kuna varasemalt oli tehtud sõiduki omanikuvahetus, aga ma polnud uut registreerimistunnistust välja käinud võtmas (sõitsin volitusega). Kellele kindlustus peaks hüvitama kahju, kas uuele omanikule või eelmisele?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kahju tuleb hüvitada isikule, kes kahju sai. Sõiduki kahjustumisel saab kahju sõiduki omanik. Kahju tuleb hüvitada isikule, kes oli liiklusõnnetuse ajal sõiduki omanik.
 

Küsimus: Mida teha, et vältida alakindlustust, kui kindlustus arvestab maja kulumiks 60%?01.04.2013

Olen juba aastaid kindlustanud elamut, mille ehitusaasta on 1939 ja täielik renoveerimine 1997, maja on heas korras. Üllatusena oli selle aasta kindlustusel märgitud elamu kulum 60% ja tulenevalt sellest on ka kindlustussumma ainult 40% kindlustusväärtusest. Mille alusel on määratud kulum 60% ja mida teha, et kindlustussumma oleks suurem? Ette tänades.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Täpsustage kindlustusandjalt, mis andmetele tuginedes kindlustusandja ehitise kulumi hinnanud on. Veenduge, et need andmed on õiged ehk et olete andnud ehitise kulumi hindamiseks kindlustusandjale õiged andmed. Näiteks võib kulumi arvestamisel olla jäetud arvestamata asjaolu, et elamu on heas korras ja elamu on 1997. aastal täielikult renoveeritud.
 

Küsimus: Kuidas mõista - müüsin auto ära, kuid Jah lepingut ei saa katkestada?25.03.2013

Tere, müüsin auto maha, kuid oli JAH leping. Küsisin kindlustuselt, kas saan katkestada kindlustuse. Vastati, et mina seda katkestada ei saa, segaseks jäi ka see, kas uus omanik saab katkestada. Siis otsustasin lihtsalt maksmata jätta, kuna kui ei maksa, pole ka kindlustust, aga lkf.ee andmetel on ikka sellel autol kindlustus. Vabandan kui jutt segane

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Sõiduki müümisel asub sõiduki omandaja liikluskindlustuse lepingus automaatselt kindlustusvõtja kohale. Peale sõiduki võõrandamist ei ole sõiduki eelmisel omanikul enam õigust lepingut lõpetada. Sõiduki omandanud isikul on õigus leping kindlustusandja vahetamiseks erakorraliselt üles öelda.

Sõiduki eelmisel omanikul on kohustus tasuda kindlustusmaksed, mille tasumise tähtpäev on enne sõiduki võõrandamist.
Liikluskindlustuse lepingu kehtivusest sõiduki omaniku vahetumisel vt täpsemalt http://www.lkf.ee/images/files/Soidukivoorandamine&leping(2a).pdf
 

Küsimus: Kas kindlustuselt hüvitise saamiseks peab ise kogu aeg tagant utsitama, kas see on normaalne?21.03.2013

Toimus avarii, st. tundmatu sõiduvahend sõitis 13.09.2012 puruks hoovi piirava puit-lipp aia, samuti kaks telliskivi posti. Kohale kutsutud politsei algatas väärteomenetluse, st. kirjutas dokumendi. Edasi anti soovitus pildistada ja meilida kahjukäsitlejale. Sealt sooviti seletuskirja, mille ka sai. Minuga selle aja jooksul pole keegi ühendust võtnud, olen ise helistanud paar korda, vastused on olnud ebamäärased: ah jah, see toimik on jah siin laual, peabki ära saatma. Seega tunnen huvi, kas minu poolselt on jäänud midagi tegemata, et asi ei liigu, või see ongi normaalne asjade käik?
Tänan ette, kui saan selgitava vastuse.

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui olete nõude esitanud ja edastanud kõik kindlustusandja küsitud teabe, siis ei ole Te midagi tegemata jätnud. Küsimuses kirjeldatud kindlustusandja käitumine ei ole õige.

Paluge kindlustusandjalt vastust, miks ei ole kahju hüvitatud. Soovitavalt esitage küsimus e-postiga või kirjalikult. Kindlustusandja vastust paluge samas vormis. Kui kindlustusandja Teie küsimusele sisukat vastust ei anna, siis pöörduge kindlustuse vaidluskomisjoni.
 

Küsimus: Mida teha, kui kindlustus ei ole minu auto parandamise osas 30 päevaga otsust teinud?20.03.2013

Olen avariis kannataja pool ja süüdlase kindlustusselts ei ole 30 päeva jooksul teinud otsust minu auto parandamise kohta, kuidas peaksin toimima?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Küsige kindlustusandjalt miks hüvitamise või sellest keeldumise otsust ei ole tehtud. Soovitavalt esitage küsimus kirjalikult või e-kirjaga, vastust paluge ka samas vormis.

Kui Te ei saa oma küsimusele vastust või vastus ei ole asjakohane, siis saate pöörduda kindlustuse vaidluskomisjoni poole. Kindlustuse vaidluskomisjonist vt täpsemalt http://www.lkf.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=147&Itemid=204&lang=et