Politsei


Küsimus: Mida teha, kui ostja ei ole internetikuulutuse peale ostetud kasutatud telefoni seisukorraga rahul?10.10.2014

Internetiportaalis mees leidis telefoni, mille ma panin müügile.
E-posti vahendusel leppisime kokku, kuidas tehingut teeme. Telefon oli korras, vähe kasutatud, sain uuena kingitusena, kasutasin paar nädalat, kuna ei meeldinud, otsustasin maha müüa. Kui sain ostjalt raha pangakontole, saatsin samal päeval telefoni talle. Kui ostja sai telefoni kätte, ei olnud ta rahul kvaliteediga (väidab, et tegu on koopiaga), lisaks sellele rääkis, et telefonil korpuses mingid
kahjujäljed olemas. Aga enne saatmist oli kõik korras.... Enne tehingu sooritamist mingeid küsimusi ta ei esitanud, selleks, et täpsustada, kas tegu on originaaliga või mitte? Ma isiklikult ei ole spetsialist ka ja ei tea, kas telefon on originaal või mitte... Mida teha sel juhul, kui pole nõus tagasi ostma telefoni (vigastatud telefoni)? Aga mees väidab, et pöördub politseisse... Kas mainitud tegevus saab kvalifitseerida KarS § 209 järgi või mingi teise?

Vastus: Andero Sepp, veebipolitseinik, Politsei- ja Piirivalveamet, www.politsei.ee

Tere

Kuna antud olukorras on tegemist siiski eeskätt kahe eraisiku vahel sõlmitud müügilepinguga ja kumbki osapool on lepingu tingimused täitunud siis nii lihtne seda tegu KarS § 209 alla kvalifitseerida ei ole. Antud olukorras tuleks leida kas omavaheline, mõlemat osapoolt rahuldav, kokkulepe või siis pöörduda ostjal müüja vastu kohtusse.