Politsei


Küsimus: Kuidas käituda, kui klient solvab, karjub, ähvardab ja proovib teenindajat rünnata?09.06.2014

Tere!
Sooviksin infot kuidas käituda sellisel juhul, kui klient ei suuda jääda viisakaks - solvab, karjub, ähvardab ja proovib teenindajat rünnata?!
Töötan teenindusvaldkonnas ja juba teist korda ilma põhjuseta purjus naisterahvas üritab tekitada müüjaga skandaali ja ähvardab müüjale kallale tulla ja peale tööpäeva teda kuskil nurga taga oodata ja siis midagi ette võtta. Mitmed tunnistajad nägid pealt kliendi ebasobivat käitumist, kaasaarvatud kliendi enda perekonnaliikmed ja -tuttavad, kes pidid teda korduvalt korrale kutsuma ja lausa kinni hoidma, et ta teenindajat ei ründaks.
Kas politseisse selle naisterahva kohta avaldust kirjutama minna oleks vaid enda aja raiskamine, kuna olen kuulnud, et politsei ei tegele asjaga enne, kui ei ole kindlaid fakte juba toimepandud väärteo kohta?!
Ette tänades ja lugupidamisega.
murelik teenindaja

Vastus: Maarja Punak, veebikonstaabel, Politsei- ja Piirivalveameti teabehaldus- ja menetlusosakond, www.politsei.ee

Kui Teil on klient, kes lärmab poes, tülitab teenindajaid ja kliente ning on ka silmnähtavalt joobes, tasuks kutsuda kohale politsei. Sel juhul laheneb olukord koheselt. Samas võite selle kohta ka hiljem avalduse esitada, kuid sel juhul on hea, kui teate, kes see lärmav isik oli. Tegemist on väärteoga.

Kui Teil on klient, kes ähvardab teenindajale füüsiliselt haiget teha, siis see on teenindaja otsustada, kas ta teeb politseisse avalduse või mitte. Kui teenindaja kardab oma elu ja tervise pärast ning leiab, et isik võib oma ähvarduse ellu viia, siis tasuks kindlasti politseisse avalduse teha. Ähvardamine on kuritegu.