Tööõigus
Küsimus: Mil viisil toimub tööandja vahetumine ja kuidas siis töötajad üle lähevad?04.05.2013
Seoses kiirabi reformiga vahetub paljudel kiirabi töötajatel tööandja. Uus ülemus käis juba kohal ja soovitas hakata CV-d koostama. Kui senine tööandja meiega töölepingu lõpetab, kas siis on õigus saada koondamishüvitist?
Või kas uue tööandja alla minek toimub kuidagi üleviimise korras, millised on siis töötaja õigused, kohustused?
Või kas uue tööandja alla minek toimub kuidagi üleviimise korras, millised on siis töötaja õigused, kohustused?
Vastus: Merike Michelson, info- ja personalitöö, METI personaliabi OÜ, www.metiabi.eu; www.facebook.com/METIabi

Võlaõigusseaduse kohaselt lähevad ettevõtte üleminekul töölepingud muutumatul kujul üle ettevõtte omandajale, kui ettevõte jätkab sama või sarnast majandustegevust (TLS § 112 lg 1).
See tähendab, et nii töötajale, kui tööandjale jäävad kehtima samad reeglid ning töölepinguid sel põhjusel üles ei öelda.
Ettevõtte üleandjal ja omandajal on kohustus esitada kirjalikus taasesitamist võimaldavas vormis usaldusisikule või nende puudumisel töötajatele aegsasti, kuid hiljemalt üks kuu enne ettevõtte üleminekut teatise, mis sisaldab vähemalt järgmisi andmeid:
1) kavandatav ettevõtte ülemineku kuupäev;
2) ettevõtte ülemineku põhjused;
3) ettevõtte ülemineku õiguslikud, majanduslikud ja sotsiaalsed tagajärjed töötajatele;
4) töötajate suhtes kavandatavad meetmed (TLS § 113 lg 1).
Kui töötingimused tööandja vahetumise tõttu oluliselt halvenevad, võib töötaja kõnealuse sätte alusel töölepingu erakorraliselt üles öelda, märkides avalduses, millised töötingimused on just tööandja vahetumise tõttu oluliselt halvenenud.
Tööandja võib selles situatsioonis töölepingu erakorraliselt üles öelda üksnes ametikoha koondamise tõttu.
Sellisel juhul on tööandja kohustuseks maksta hüvitist ühe kuu keskmise töötasu ulatuses (TLS § 100 lg 1),
Valutut reformi soovides:
Merike Michelson
www.metiabi.eu
merike@metiabi.eu
- Prindi küsimus Saada sõbrale Tagasiside
- Õigus > Tööõigus