Tööõigus
Küsimus: Kas tööandja ei pea enne minu lapsehoolduspuhkuselt naasmist mulle mingeid tööalaseid selgitusi andma?26.01.2015
Olen hetkel lapsehoolduspuhkusel. Dekreeti jäädes oli minu ja ülemuse vahelised suhtes päris teravad, kuna talle polnud meeltmööda, et vaid paar kuud peale sinna firmasse tööle asumist teatasin oma rasedusest (uude kohta minnes ma ei teadnud veel ise ka, et rase olen). Endale asendajat otsides (töötasin assistendina) pidin kõik CV-d, kuhu oli märgitud laste olemasolu, otse prügihunti viskama. Neil oli mingi varasem halb kogemus töötajaga, kelle laps sageli haige oli, sellest see paanika.
Nüüd on olukord selline, et tootmisfirmast on kahe aasta jooksul saanud jaemüügiga tegelev ettevõte, laiatarbekaupade müügikoht. Töö kui selline on ilmselgelt muutunud. Kirjutasin oma ülemusele, kuna tahtsin teada, kas minu kohustuste hulka kuuluks tööle naastes ka kassiiri ülesanded. Lisasin, et sinna tööle kandideerisin ma ju assistendiks, mitte müüjaks ning kuigi mu ametijuhendis on kirjas sõna "müük", siis varasema töö kontekstis tähendas see tellimuskirjade tootmisosakonda toimetamist ning neile vastamist. Reaalseid "kaup raha vastu" tehinguid oli ainult üksikuid. Ehk siis veelkord - ma ei soovi töötada müüjana, vaid teha seda, mida õppinud olen ning millist tööd samas ettevõttes ka juba tegin. Ülemus aga keeldub tööülesannete sisu mulle selgitamast, ta ütleb ainult, et saan kõigest teada siis, kui tööle tagasi lähen, et tööle naastes teeme uue ametijuhendi. Minu märkusele, et ma ei olnud tööl müüjana, ega soovi selleks ka hakata, vastas ta, et ma pole kohustatud sinna naasema ning võin endale sobivama töökoha otsida. Väga raske on suhelda inimesega, kes igal võimalikul moel ainult vastu töötab ja infot kinni hoiab...
Kuidas ma sellises olukorras käituma peaksin?
Kas mul on kohustus assistendi ametinime all müüjaks hakata selle ühe sõnakõlksu tõttu ametijuhendis? Või on ainus variant lahkumisavaldus anda ning omale uus töökoht otsida?
Kas tööandja ei peagi mitte ühelegi minu küsimusele vastama enne, kui ma reaalselt tööle naasnud olen?
Nüüd on olukord selline, et tootmisfirmast on kahe aasta jooksul saanud jaemüügiga tegelev ettevõte, laiatarbekaupade müügikoht. Töö kui selline on ilmselgelt muutunud. Kirjutasin oma ülemusele, kuna tahtsin teada, kas minu kohustuste hulka kuuluks tööle naastes ka kassiiri ülesanded. Lisasin, et sinna tööle kandideerisin ma ju assistendiks, mitte müüjaks ning kuigi mu ametijuhendis on kirjas sõna "müük", siis varasema töö kontekstis tähendas see tellimuskirjade tootmisosakonda toimetamist ning neile vastamist. Reaalseid "kaup raha vastu" tehinguid oli ainult üksikuid. Ehk siis veelkord - ma ei soovi töötada müüjana, vaid teha seda, mida õppinud olen ning millist tööd samas ettevõttes ka juba tegin. Ülemus aga keeldub tööülesannete sisu mulle selgitamast, ta ütleb ainult, et saan kõigest teada siis, kui tööle tagasi lähen, et tööle naastes teeme uue ametijuhendi. Minu märkusele, et ma ei olnud tööl müüjana, ega soovi selleks ka hakata, vastas ta, et ma pole kohustatud sinna naasema ning võin endale sobivama töökoha otsida. Väga raske on suhelda inimesega, kes igal võimalikul moel ainult vastu töötab ja infot kinni hoiab...
Kuidas ma sellises olukorras käituma peaksin?
Kas mul on kohustus assistendi ametinime all müüjaks hakata selle ühe sõnakõlksu tõttu ametijuhendis? Või on ainus variant lahkumisavaldus anda ning omale uus töökoht otsida?
Kas tööandja ei peagi mitte ühelegi minu küsimusele vastama enne, kui ma reaalselt tööle naasnud olen?
Vastus: Ingrid Iter, Tööinspektsiooni nõustamisjurist, Tööinspektsioon, www.ti.ee

Lapsehoolduspuhkuse katkestamise või lõppemise järel on töötajal õigus samale tööle, milles oldi tööandjaga kokku lepitud enne puhkusele jäämist. Seega töötajal on õigus nõuda töölepingujärgset tööd kokkulepitud tingimustel. Teie kirjast ei selgu, millistes tööülesannetes Te olete tööandjaga kokku leppinud. Ka suulised kokkulepped on pooltele täitmiseks kohustuslikud. Vaidluse korral peab aga kumbki pool tõendama neid asjaolusid, millel tema väited põhinevad.
Mis puudutab pooltevahelist suhtlust, siis nii töötaja kui tööandja peavad teineteise suhtes käituma lähtudes hea usu ja mõistlikkuse põhimõttest. Seega peaks tööandja väljastama Teile informatsiooni, mille suhtes on Teil töösuhtest tulenevalt õigustatud huvi. Võiksite pöörduda oma küsimustega tööandja poole kirjalikult või e-maili teel ning põhjendada, miks on Teie jaoks oluline teatud info saamine enne lapsehoolduspuhkuselt naasmist.
- Prindi küsimus Saada sõbrale Tagasiside
- Õigus > Tööõigus