Liiklusõigus
Küsimus: Kas kiirendusrada tohib kasutada autode kolonni möödalaskmiseks?23.12.2013
Tere!
Situatsioon järgmine: liigun maanteel reisijate veol bussiga peateed mööda 60 km/h, näen, et bussi taha on tekkinu autode kolonn. Lähenen ristmikule, enne mida ca 200 meetrit on märk 134a ja siis aeglustusrada mahapöördeks paremale ja siis 3-4 meetrit lai ohutusaar, siis algab paremalt poolt kõrvalt teelt liiklejale kiirendusrada. On talvised teeolud, kerge lumekate ja jäide asfaltkattel, on pime. Ca 50 meetrit enne ristmikku näen paremalt poolt lähenemas sõiduautot. Vahetult peale ohutussaart on teekattele märgitud §25 lg3 p2 järgi ja ca 20 meetrit pidev lai joon 912. Alustan sujuvat kaldumist paremale kiirendusraja alusesse, et lasta mööduda kolonnil enda taga, täites Ls §53(4) nõudeid, ületades pidevat joont 912. Hetke pärast toimub tume müts ja sõiduauto põrkub esi vasaku poritiivaga vastu bussi tagumist ust, mis asub 30 cm tagumisest rattapaarist eespool. Kes on liiklusõnnetuses süüdi?
Situatsioon järgmine: liigun maanteel reisijate veol bussiga peateed mööda 60 km/h, näen, et bussi taha on tekkinu autode kolonn. Lähenen ristmikule, enne mida ca 200 meetrit on märk 134a ja siis aeglustusrada mahapöördeks paremale ja siis 3-4 meetrit lai ohutusaar, siis algab paremalt poolt kõrvalt teelt liiklejale kiirendusrada. On talvised teeolud, kerge lumekate ja jäide asfaltkattel, on pime. Ca 50 meetrit enne ristmikku näen paremalt poolt lähenemas sõiduautot. Vahetult peale ohutussaart on teekattele märgitud §25 lg3 p2 järgi ja ca 20 meetrit pidev lai joon 912. Alustan sujuvat kaldumist paremale kiirendusraja alusesse, et lasta mööduda kolonnil enda taga, täites Ls §53(4) nõudeid, ületades pidevat joont 912. Hetke pärast toimub tume müts ja sõiduauto põrkub esi vasaku poritiivaga vastu bussi tagumist ust, mis asub 30 cm tagumisest rattapaarist eespool. Kes on liiklusõnnetuses süüdi?
Vastus: Maano Saareväli, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirk ja Saareväli, www.sirk.ee
Saan kirjeldusest aru selliselt, et tegite manöövri kiirendusrajale eesmärgiga anda teed taha kogunenud sõidukitele ja võimaldada nende möödumine. LS § 53 lg 4 ei vabasta juhti iseenesest kohustusest täita LS § 33 lg 2 p 8 nõuet e. veenduda enne manöövri alustamist, et see ei takista ega ohusta teisi liiklejaid. Samamoodi ei anna LS § 53 lg 4 iseenesest õigustust eirata teekattemärgise 912 nõuet (märgist ei tohi ületada). Küsimus sellest, kas eelnimetatud nõuete rikkumine on ka põhjuslikus seoses Teie juhitud bussile otsasõiduga, esitatud kirjelduse põhjal analüüsida ei saa. Vastus sellele küsimusele sõltub paljuski ka teise juhi ütlustega, samuti võimalike tunnistajate jm tõenditega kogutud informatsioonist.
- Prindi küsimus Saada sõbrale Tagasiside
- Õigus > Liiklusõigus