Liiklusõigus
Küsimus: Kuidas on reguleeritud kollaste vilkurite kasutamine?14.08.2013
Tervist,
Seadusemuudatuste ja pikkade tekstidega seoses sooviks veidi selgust kollaste vilkurite kasutamisega liikluses.
Nimelt puutun kokku väga tihedalt kahe stsenaariumiga.
1) Teel abi andmine ja pukseerimine. Kas ma võin kasutada kollaseid vilkureid või strobosid, et kaasliiklejatele oleks üheselt mõistetav, et teel on takistus ja nad ligineksid kõrgendatud tähelepanekuga. Loomulikult on olemas autodel ka ohutuled, kuid need asuvad madalal ning võivad jääda teiste objektide varju. Samuti nende tõsiselt võetavus on meie liikluskultuuris kaheldav.
Samuti pukseerimisel, kus teatavasti vedaval autol ei pea (tohi?) põleda ohutuled, et oleks suuteline näitama suunda ning teavitada teisi ja veetavat ees ootavast suunamuutusest. See aga autorongi ees asuvatele liiklejatele väga abiks pole, kuna pukseeritav on vedaja varjus.
Kas pukseeritavale tohib paigaldada kollast strobolampi ja kas see võib asendada standardseid ohutulesid (näiteks elektrisüsteemi tõrke korral). Samuti et ka näiteks veetav auto oleks suuteline näitama taga liiklejale ees olevat suunamuutust, kuna ka vedaja jääb tagant vaates pukseeritava varju.
2) Üritused, kus on oluline asukoha tähistamine. Jällegi punkt, kus oleks ideeliselt kasulik enda nähtavaks tegemine. Esiteks üritusel osalejatele, et tähistada ürituse korraldusmeeskonna kohalolek ja jällegi anda kaasliiklejatele teada, et "midagi kahtlast toimub". Samuti mingi grupi saatmisel turvamasinal (näiteks jalgratturite-rulluisutajate grupp või üritusel osaleva autokolonni saatmisel).
Kas nendes stsenaariumites on seaduse silmis kollaste vilkurite või strobode kasutamine põhjendatud, või tuleb valida mõni teine värv või lahendus?
Seadusemuudatuste ja pikkade tekstidega seoses sooviks veidi selgust kollaste vilkurite kasutamisega liikluses.
Nimelt puutun kokku väga tihedalt kahe stsenaariumiga.
1) Teel abi andmine ja pukseerimine. Kas ma võin kasutada kollaseid vilkureid või strobosid, et kaasliiklejatele oleks üheselt mõistetav, et teel on takistus ja nad ligineksid kõrgendatud tähelepanekuga. Loomulikult on olemas autodel ka ohutuled, kuid need asuvad madalal ning võivad jääda teiste objektide varju. Samuti nende tõsiselt võetavus on meie liikluskultuuris kaheldav.
Samuti pukseerimisel, kus teatavasti vedaval autol ei pea (tohi?) põleda ohutuled, et oleks suuteline näitama suunda ning teavitada teisi ja veetavat ees ootavast suunamuutusest. See aga autorongi ees asuvatele liiklejatele väga abiks pole, kuna pukseeritav on vedaja varjus.
Kas pukseeritavale tohib paigaldada kollast strobolampi ja kas see võib asendada standardseid ohutulesid (näiteks elektrisüsteemi tõrke korral). Samuti et ka näiteks veetav auto oleks suuteline näitama taga liiklejale ees olevat suunamuutust, kuna ka vedaja jääb tagant vaates pukseeritava varju.
2) Üritused, kus on oluline asukoha tähistamine. Jällegi punkt, kus oleks ideeliselt kasulik enda nähtavaks tegemine. Esiteks üritusel osalejatele, et tähistada ürituse korraldusmeeskonna kohalolek ja jällegi anda kaasliiklejatele teada, et "midagi kahtlast toimub". Samuti mingi grupi saatmisel turvamasinal (näiteks jalgratturite-rulluisutajate grupp või üritusel osaleva autokolonni saatmisel).
Kas nendes stsenaariumites on seaduse silmis kollaste vilkurite või strobode kasutamine põhjendatud, või tuleb valida mõni teine värv või lahendus?
Vastus: Maano Saareväli, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirk ja Saareväli, www.sirk.ee
Küsimus sellest, kas kollane vilkur võiks olla lubatud ka muudel juhtudel, kui LS §s 44 hetkel sätestatud, on pigem küsimus seaduseandjale e. küsimus sellistes olukordades kollase vilkuri kasutamise seadustamise vajaduse ja põhjendatuse kohta.
- Prindi küsimus Saada sõbrale Tagasiside
- Õigus > Liiklusõigus