Liiklusõigus


Küsimus: Kas on alust vaidlustada trahvid, kui kõnnitee servale parkisime selleks, et tänaval üldse edasi liigelda saaks?16.05.2013

Nii küsimus siis päevakohane, käis ka delfist teema läbi. http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/fotod-pelgulinlasi-tabas-parkimistrahvide-laviin.d?id=66132078

Kuidas see saab olla normaalne ja õiglane, kui parkida auto nii nagu peab (äärekivist 20cm) siis keskel jääb olematu vahe, ja seal on ütleme suurema autoga (nt. Jeebiga) võimatu läbi pääseda, nii et ei sõidaks mõnda peeglit puru.
Lisaks kõnniteel on elektripostid mille taga on tavaliselt autod. Elektripostid on rohkem kõnniteel. Kuidas saab auto segada rohkem kui post keset kõnniteed jalakäijaid.
Ühesõnaga kui koguda kokku kõik need inimesed, kes said trahvi konkreetsel Roo tänaval, ja esitaks pretensioon, kas meil oleks lootust trahvid tühistada?

Vastus: Maano Saareväli, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirk ja Saareväli, www.sirk.ee

Formaalselt on MUPO-l õigus: LS § 20 lg 3 kohaselt tuleb asula sõiduteel sõidukeid peatada või parkida ühes reas, kusjuures sõiduki pikitelg peab olema rööpne sõidutee äärega ja takistuse puudumisel ei tohi sõiduk olla kaugemal, kui 0,2 m sõidutee äärest.

Ma ei ole sündmuskohaga kursis ega oska hinnata seetõttu normikohaselt parkimise korral vabaks jäävat sõiduteeosa laiust ja seda, kas sellel liiklemine on võimalik või mitte. Kui küsimuses esile toodud olukord, mille kohaselt vabaks jääval sõiduteel ei ole teiste sõidukite liiklus võimalik, siis saab MUPO-le ette heita olukorrale mittekohast reageerimist. Eeldades, et kõnealused tänavad kuuluvad Tallinna linnale, oleks minu arvates eelkõige tarvis mõelda ohutuma parkimiskorra kehtestamisele (lubada näiteks osaline parkimine kõnniteel), mitte formaalse rikkumise eest karistuse määramisele.

Trahvide tühistamise võimalus sõltub objektiivsest olukorrast - kas normikohase parkimise korral on sõidutee kasutamine mõistlikult võimalik või mitte.