Lepinguõigus
Küsimus: Millise lepingu tingimused siis kehtivad, kui uus operaator võttis minu pankrotistunud teenusepakkuja üle?28.10.2013
Tere,
sain aasta tagasi inkassolt kirja, et olen jätnud maksmata poole kuu mobiiliteenuse arve 2010. aastast. Mina polnud aga sellist arvet näinud ega ühtegi meeldetuletust selle kohta teenusepakkujalt saanud. Oma arust polnud ma nende klient olnudki. Lühidalt öeldes oli sisu selline, et üks operaator läks pankrotti ning võla maksmist nõudev mobiilioperaator võttis nende arveldamise üle. Pika uurimise peale sain teada, et kuigi varem tulid arved mulle e-mailile, saatis uus operaator oma arve postiga minu endisele aadressile, kus ma enam ammu ei elanud. Postiaadress oli eelmise operaatori lepingus, kuhu olin kirjutanud, et soovin arveid meilile. Postiga saadeti ka meeldetuletused, mida ma samuti ei olnud näinud. Igatahes oli nende vastus mulle selline, et lepingus olen märkinud, et soovin arveid postiga, aga uue operaatoriga pole ma lepingut sõlminudki. Soovile lepingut näha, pole ma vastust saanud ning nüüd aasta hiljem tuli sama kiri uuesti inkassolt.
Mul ei ole midagi selle vastu, et maksta ära oma 20 eurone arve, mida ma näinud ei olnud, aga ilmselgelt olin kulutanud. Ma ei ole aga nõus maksma inkassole 50 eurot. Operaator käsib suhelda inkassoga ning olen justkui nokk kinni, saba lahti. Saan aru, et ise unustasin, et mul kaks nädalat oli uus operaator, kuid ilmselgelt ei ole nad püüdnud mind üles leida, kui inkasso minuga kohe kontakti sai. Samuti pole nad esitanud arvet minu soovitud viisil, kuna operaatorite vahetamisel öeldi, et lepingud jäävad samaks. Seetõttu oleks pidanud ka tulema mu uue operaatori arve minu e-mailile.
Kas mul on võimalik midagi teha, et see olukord ära lahendada oma võlga ära makstes ning inkassot vältides? Operaator ise ei taha minust eriti midagi kuulda.
sain aasta tagasi inkassolt kirja, et olen jätnud maksmata poole kuu mobiiliteenuse arve 2010. aastast. Mina polnud aga sellist arvet näinud ega ühtegi meeldetuletust selle kohta teenusepakkujalt saanud. Oma arust polnud ma nende klient olnudki. Lühidalt öeldes oli sisu selline, et üks operaator läks pankrotti ning võla maksmist nõudev mobiilioperaator võttis nende arveldamise üle. Pika uurimise peale sain teada, et kuigi varem tulid arved mulle e-mailile, saatis uus operaator oma arve postiga minu endisele aadressile, kus ma enam ammu ei elanud. Postiaadress oli eelmise operaatori lepingus, kuhu olin kirjutanud, et soovin arveid meilile. Postiga saadeti ka meeldetuletused, mida ma samuti ei olnud näinud. Igatahes oli nende vastus mulle selline, et lepingus olen märkinud, et soovin arveid postiga, aga uue operaatoriga pole ma lepingut sõlminudki. Soovile lepingut näha, pole ma vastust saanud ning nüüd aasta hiljem tuli sama kiri uuesti inkassolt.
Mul ei ole midagi selle vastu, et maksta ära oma 20 eurone arve, mida ma näinud ei olnud, aga ilmselgelt olin kulutanud. Ma ei ole aga nõus maksma inkassole 50 eurot. Operaator käsib suhelda inkassoga ning olen justkui nokk kinni, saba lahti. Saan aru, et ise unustasin, et mul kaks nädalat oli uus operaator, kuid ilmselgelt ei ole nad püüdnud mind üles leida, kui inkasso minuga kohe kontakti sai. Samuti pole nad esitanud arvet minu soovitud viisil, kuna operaatorite vahetamisel öeldi, et lepingud jäävad samaks. Seetõttu oleks pidanud ka tulema mu uue operaatori arve minu e-mailile.
Kas mul on võimalik midagi teha, et see olukord ära lahendada oma võlga ära makstes ning inkassot vältides? Operaator ise ei taha minust eriti midagi kuulda.
Vastus: Taivo Saks, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Taivo Saks & Partnerid OÜ, www.tsp.ee
- Prindi küsimus Saada sõbrale Tagasiside
- Õigus > Lepinguõigus