Lepinguõigus


Küsimus: Kas e-pood saab taganeda soodsa hinnaga toote müümisest viidates sellele, et tema hankija eksis hinnaga?11.09.2013

Tegin tellimuse tuntud veebipoes väga soodsa hinnaga kaubale. Ütleme, et kauba hind oli koos käitlustasudega 10 eurot. Tegin tellimuse eraisikuna ja tasusin kauba eest ettemaksu koheselt pangalingi kaudu. Eeldatavaks tarneajaks oli tellimusel 6.sept.
Järgmisena sain teate, et tellimuse tarneaeg on muutunud ning uus tarneaeg on 24.sept.
Nüüd tuli uus e-mail online poe klienditoelt. Sõnum e-mailis oli, et tarnija oli eksinud hinna sisestamisel nende online süsteemi ning antud tellimuses oleva toote hind oli vale, tegelik toote hind on ligi 30 eurot+km kõrgem. Mind pandi valiku ette, et kas soovin toodet uue hinnaga või tellimus tühistatakse ja raha kantakse tagasi?

Sooviksin teada millised on minu õigused antud situatsioonis? Kas mul on üldse mingit seaduslikku õigust nõuda selle tellimuse täitmist algse madalama hinnaga?

Vastus: Alo Pormeister, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirel & Partnerid OÜ, http://sirel.com/

Siin sõltub asja lahendus muu hulgas sellest, et millised on veebipoe müügitingimused ning õigused tellimuse tühistamiseks. Juhul, kui veebipoes üles pandud kuulutus oli ofert ja teie tellimus ning tasu maksmine aktsept, siis saaks lugeda müügileping sõlmituks ning õiguslikku alust lepingust taganemiseks müüjal ei saaks printsiibis olla. Kui kuulutus oli üksnes ettepanek teha teie poolt ofert, siis lepingut sõlmituks lugeda ei saa. Üldiselt näevad veebipoed ette õiguse ka tellimuse tühistamiseks. Tarbijal on õigus pöörduda kaebusega ka tarbijakaitseameti poole.