Lepinguõigus
Küsimus: Mida ette võtta, kui mobiilioperaator muutis ühepoolselt lepingu tingimusi ja nõuab nüüd suuri summasid?02.08.2013
Tere.
Käisin eelmise suvel elisas omale kõnepaketti(mida nägin internetis reklaamina) valimas ja lepingut vormistamas. Siis anti üks leht, kus olid kirjas kõik paketid. Sai küsitud iga paketi kohta küsimusi. Lõpuks soovisin paketti millel on tasuta 1000 minutit ja soovin just seda, seda rõhutasin ka teenindajale, et mulle oleks see parim. Kõik oli korrektne. Huvi pärast paar päeva hiljem vaatasin internetist ja sama pakett oli muudetud 100 minutiliseks ja oli vist päev hiljem kui nad üldse kaotasid ära selle. Mina ei tundnud muret sellepärast, sest mul oli leping enne seda tehtud ja polnud vastavat teadet ka tulnud, et paketti muudetakse. Kuu aega oli möödas ja tuli arve, nähes arvet, siis arvasin, et näen valesti. See 1000 minutit ei olnud tasuta. Loomulikult võtsin kohe elisaga ühendust ja nõudsin neilt asjade ülevaatamist. Alguses ei vastanud nad kohe, vaid peale mitme korra nendega ühenduse võtmist. Maksin siis ära vahepeal selle summa, mille oleks pidanud maksma ja keeldusin maksmast 1000 minutit. Kui sain ühendust lõpuks nendega, siis jäi mulje, et mingisugune eksitus nende poolt, aga jutt muutus hiljem ja klienditeenindus muutus väga vaenulikuks. Hakkas siis pihta vaidlus, mis siiani kestab. Nemad väidavad, et me pole sellist paketti tellinud (tegelikult oli paketti lihtsalt muudetud ja seda oli näha alguses internetis ja hiljem polnud sellest enam jälgegi, nemad seda ei tunnistanud). Peale selle, kirjutas teenindaja mu kontaktandmed valesti lepingusse ja seda tegi ka pärast uuendamist 3 korda. Lõpuks hakkasid saatma üldse nõudeid minu perekonnanimega inimeste aadressidele. Vaidlus ei jõudnud mitte kuskile välja ja saatsid otse inkassosse, kes hakkasid nõudma hiigel summasid.
Minu küsimus, mis teha? Kas on mõtet kohtusse anda elisat ja süüdistada neid kliendi petmises ja eksitamises?
Käisin eelmise suvel elisas omale kõnepaketti(mida nägin internetis reklaamina) valimas ja lepingut vormistamas. Siis anti üks leht, kus olid kirjas kõik paketid. Sai küsitud iga paketi kohta küsimusi. Lõpuks soovisin paketti millel on tasuta 1000 minutit ja soovin just seda, seda rõhutasin ka teenindajale, et mulle oleks see parim. Kõik oli korrektne. Huvi pärast paar päeva hiljem vaatasin internetist ja sama pakett oli muudetud 100 minutiliseks ja oli vist päev hiljem kui nad üldse kaotasid ära selle. Mina ei tundnud muret sellepärast, sest mul oli leping enne seda tehtud ja polnud vastavat teadet ka tulnud, et paketti muudetakse. Kuu aega oli möödas ja tuli arve, nähes arvet, siis arvasin, et näen valesti. See 1000 minutit ei olnud tasuta. Loomulikult võtsin kohe elisaga ühendust ja nõudsin neilt asjade ülevaatamist. Alguses ei vastanud nad kohe, vaid peale mitme korra nendega ühenduse võtmist. Maksin siis ära vahepeal selle summa, mille oleks pidanud maksma ja keeldusin maksmast 1000 minutit. Kui sain ühendust lõpuks nendega, siis jäi mulje, et mingisugune eksitus nende poolt, aga jutt muutus hiljem ja klienditeenindus muutus väga vaenulikuks. Hakkas siis pihta vaidlus, mis siiani kestab. Nemad väidavad, et me pole sellist paketti tellinud (tegelikult oli paketti lihtsalt muudetud ja seda oli näha alguses internetis ja hiljem polnud sellest enam jälgegi, nemad seda ei tunnistanud). Peale selle, kirjutas teenindaja mu kontaktandmed valesti lepingusse ja seda tegi ka pärast uuendamist 3 korda. Lõpuks hakkasid saatma üldse nõudeid minu perekonnanimega inimeste aadressidele. Vaidlus ei jõudnud mitte kuskile välja ja saatsid otse inkassosse, kes hakkasid nõudma hiigel summasid.
Minu küsimus, mis teha? Kas on mõtet kohtusse anda elisat ja süüdistada neid kliendi petmises ja eksitamises?
Vastus: Janno Kuusk, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirel & Partnerid OÜ, http://sirel.com/
VÕS § 8 lg 2 kohaselt on leping lepingupooltele täitmiseks kohustuslik. VÕS § 13 lg 1 kohaselt lepingut võib muuta või lepingu võib lõpetada lepingupoolte kokkuleppel või lepingus või seadusega ettenähtud muul alusel.
Seega peaksite esmalt uurima operaatorfirmaga sõlmitu lepingut, kas seal on kirjas erisusi (õigusi) paketi hilisema muutmise kohta, sest lepingut ei saa üldjuhul poolte kokkuleppeta ühepoolselt muuta. Peaksite eeltoodut selgitama ka inkassofirmale.
Juhul, kui inkassofirma jätkab vaatamata antud selgitustele edasi raha nõudmist, tuleks koguda tõendeid, mis kinnitaksid, et Teie poolt soetatud paketi hulka kuulus 1000 minutit kõneaega (tõenditeks sobivad allesolevad e-kirjad jms kirjalikud materjalid, mille kaudu saaksite kokkulepitud paketi tingimusi omapoolselt tõendada).
- Prindi küsimus Saada sõbrale Tagasiside
- Õigus > Lepinguõigus