Lepinguõigus


Küsimus: Millised vahendid/taktika aitavad Inglismaalt ostetud kaupa kätte või raha tagasi saada?12.11.2012

Sooritasin, 6 kuud tagasi, ostu Internetikauplusest, millel on Inglismaa domeen ning aadress. Kaubaks olid paar auto varuosa, mida ma siiani pole kätte saanud. Internetikaupluse haldaja väidab, et ei suuda mulle neid tooteid saata, kuna tal neid laos enam ei ole. Raha ta ei taha tagastada ja väldib minuga sellel teemal suhtlemist.
Olen pöördunud tarbijakaitsesse, kuid ainus, mis nad teha saavad, on suhtekorraldus. Paraku pole sellest abi olnud.
Kuidas saab mind seadus aidata ja kuidas ma saan seda rakendada? Kuhu ma peaks pöörduma, mida tegema?

Vastus: Janno Kuusk, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirel & Partnerid OÜ, http://sirel.com/

Euroopa Liidu piires on tarbijate kaitseks ettenähtud põhimõtteliselt ühesugused kaitsenormid igas liikmesriigis. Puudustega kauba saab asendamise ebamõistlikkuse korral tagastada ja küsida tasutud raha tagasi. Raha saab tagasi küsida ka juhul, kui tellitud kaupa üldse pole saabunud. Seejuures tuleb juhinduda õiguskaitsevahendite esitamise tähtaegadest.

Tarbijakaitseameti juurde on loodud Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus, kelle peamiseks ülesandeks on lahendada just eelnimetatud piiriüleseid tarbijakaebusi. Kahjuks antud keskkonnas sellist võimalust ei ole, sest käesolev portaal keskendub ainult siseriiklike probleemide nõustamisele.

Palun Teil tutvuda vastava infolehega veebiaadressil www.consumer.ee. Nimetatud kohast leiate vajaliku info müüja vastu nõuete esitamiseks.