Korteriomandiõigus


Küsimus: Kui Tarbijakaitse laadset asutust korteriomanikele pole, siis millal see luuakse?03.04.2014

Tere
Kui tarbijal tekib probleeme kaupade või teenustega, siis on tal võimalus pöörduda tarbijakaitsesse, kus tarbijat juhendatakse.
1. etapp - kaebus tarbijakaitseametile.
2. etapp - TKA juures tegutsev tarbijakaebuste komisjon.
3. etapp - kohus.

Nüüd minu küsimus:
Kuidas peab käituma korteriomanik, kui tekivad arusaamatused ja lahkarvamused korteriomanike ja juhatuse vahel?
Kas võimalusteks on ainult televisioon ja/või kohus? Kommentaariks nii palju, et mitmeid probleeme on üldsusele teavitatud nii "Kaua võib" kui ka "Pealtnägija" saates. Ka maakondade ajalehtedes on ühistuprobleeme valgustatud. Enamuses ikka negatiivsest küljest.
See aga viitab asjaolule, et miski lahkhelide lahendamisel ja lahenduste pakkumisel on jäänud seaduste tegijatel kahe silma vahele!
Kui Tarbijakaitse laadset asutust korteriomanikele pole, siis miks ja millal see luuakse?

Tänan vastuse eest

Vastus: Andry Krass, Õigusteaduse magister, Eesti Omanike Keskliit, juhatuse liige; Kvatro Kinnisvarahalduse OÜ, juhatuse liige, www.omanikud.ee/

Tere, juba üksi käesolevasse portaali saabuvate küsimuste hulka ja sisu arvestades tuleb tunnistada, et korteriomanike ombudsmani ametikoha loomise vajalikkust tuleks tõsiselt kaaluda. Eelnimetatud ameti loomise vajalikkust on aeg-ajalt ka erinevate isikute poolt tõstatatud, kuid seni ei ole need ettepanekud suurt toetust leidnud. Ilmselt on üheks põhjuseks asjaolu, et ühiskondlik surve teemale sisuliselt puudub.

Tervitades,
Andry Krass