Korteriomandiõigus


Küsimus: Kas ma võin ka ise spetsialisti kutsuda ja arve ühistule esitada, kuna plõksuv radiaator ei lase magada?11.11.2014

Tere!
Mul on korteris radiaatoril selline viga, et küttevee temperatuuri muutuste korral hakkab radiaatori pealevoolu toru plõksuvat heli tegema. Plõksumine toimub senikaua kuni toru on üles soojenenud, siis jääb vait. Kuna meil on selline küttesüsteem, et radiaatorid jahtuvad vahepeal maha, siis plõksumine toimub iga kord kui radiaator soojenema hakkab. See plõksumine on häiriv, eriti just öösiti, siis ajab lausa üles. Elan uues majas, millel on veel kehtiv garantii ja uus küttesüsteem.
Siit küsimus, et kes peaks sellele veale reageerima? Olen teavitanud sellest korteriühistut, et nad saadaksid kellegi küttesüsteemide alal oleva spetsialisti asja uurima, aga ühistu ei taha selle probleemiga tegeleda. Kas ma võin ka ise spetsialisti kutsuda ja arve ühistule esitada?

Vastus: Andry Krass, Õigusteaduse magister, Eesti Omanike Keskliit, juhatuse liige; Kvatro Kinnisvarahalduse OÜ, juhatuse liige, www.omanikud.ee/

Tere, veale peaks eelkõige reageerima garantiiandja ja korteriühistu. Kui nemad probleemi lahendamise vastu huvi ei tunne, siis on Teil õigus tellida spetsialist ning nõuda probleemi lahendamisega seotud kulud garantiiandjalt või korteriühistult sisse.

Minu praktikas on sarnaste juhtumite puhul olnud probleem selles, et küttepüstiku kinnitamisel on ehitaja kasutatud klambreid, mis on ettenähtud külmaveepüstiku kinnitamiseks.

Tervitades,
Andry Krass
Kvatro Kinnisvarahalduse OÜ