Liiklus- ja sõidukikindlustus


Küsimus: Kuhu võiks pöörduda ja kes seletaks lahti, kuidas avariijärgselt ravikulude katmiseks nõue esitada?13.11.2013

Tere!
Millal ja mismoodi tuleks kindlustusele esitada nõue?Lugu järgmine, toimus liiklusavarii, inimene sai kaassõitjana rasked tervisekahjustused, hetkel on veel taastusravi tasuta 10 päevane aga oleks vaja rohkem, siis peaks nagu juurde tasulist ostma, kas sellega peab pöörduma kindlustuse poole või algus maksad ise ja siis alles pöördud kindlustuse poole? Ja kas on meil kuskil keegi, kes nagu aitaks vormistada või koostada pabereid õigemini nõudeid kindlustusele, kuna peale avariid ei saa inimene tööle minna, et saaks palgata juristi, kuna rahaliselt pole võimalik? Kuhu võiks nagu pöörduda, et keegi seletaks kõik sellega seoses lahti ja annaks nõu kuidas peab toimima? Ette Tänades!

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Pöörduge kohe selle liikluskindlustuse kindlustusandja poole, kes on kindlustanud kahju põhjustanud sõiduki juhi vastutuse. Kindlustusandja saate teada sõiduki registreerimismärgi ja õnnetuse kuupäeva järgi päringu https://vs.lkf.ee/pls/xlk/SYSADM.LK_INFOKESKUS_PKT.kindlustuskate?plang=EST abil.

Tavaliselt on kindlustusandjal selgituse andmiseks ja nõude esitamise vorm. Sellele tuginedes on Teil mugav nõuet esitada. Nõudke kindlustusandjalt liiklusõnnetuse tõttu saamata jäänud sissetuleku, kantud kulude ja tulevikus eeldatavalt kantavate kulude hüvitamist. Saadud teabe alusel otsustab kindlustusandja, mis kahju ja mis ulatuses tuleb hüvitada. Taastusravi tellimine ja vastavate kulude tasumine enne kindlustusandja poole pöördumist ei ole tarvilik.

Tavaliselt ei ole liikluskindlustuse kindlustusandjale nõude esitamiseks juristi abi tarvis. Kindlustusandja selgitab nõude esitamist ja hüvitamisele kuuluva kahju sisu.