Liiklus- ja sõidukikindlustus


Küsimus: Kas pärast avariid ja remonti kehtib ka mingi garantii?26.11.2018

Tere
Eelmise aasta Novembris sattusin avariisse, kus polnud süüdi ning pöördusin algselt kindlustusseltsi partneri poole kalkulatsiooni tegemiseks ning hiljem valisin sobivama asukohaga töökoja kus remont teostati.
Auto vanus on 18 aastat ning kahjustada saanud kereosa taastati, mitte ei asendatud uuega. Vähem kui pool aastat hiljem märkasin, et taastatud osast hakkas värv maha kooruma ning et see on roostetama hakkanud.
Pöördusin algselt kaupleja poole, kes loobus asja parandamisest, selgitades, et rooste olevat juba enne remonttööde teostamist olnud (selle teadmisel oleksin nõus vajalikke töid kinni maksma) ja taastatud varuosale selle vanuse auto puhul garantii ei kehti. Hiljem pöördusin kindlustusseltsi poole, kus öeldi, et kuna töökoja olin vabalt valinud, siis ei ole see nende mure.
Kas sellises olukorras on mul õigus nõuda garantiikorras parandamist, või tuleb nõustuda? Ning kas on üldse võimalik saada ekspert hinnangut teostatud tööde kvaliteedi kohta?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kindlustusandja on kahju hüvitanud – hüvitise eest tellisite remonditöö enda valitud autoremondiettevõttest. Mõistlik on küsida hinnangut auto keretöö asjatundjalt. Näiteks maksaks abi küsida Autode Keretööde Liidust. See on Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu alaliit, kontakti leiate lehelt www.amtel.ee.