Kahju- ja elukindlustus


Küsimus: Kuidas ikkagi kindlustusega auto turuhind selgeks vaieldakse?29.05.2014

Tere!
Mai keskel sattusime avariisse, mille põhjustas teine sõiduk. Toimunu on dokumenteeritud politsei poolt. Nüüd tekkis eriarvamus kindlustusfirmaga hüvitamise suhtes. Eile väitis nende töötaja järjekordselt, et meie auto turuhind on 1000€ auto24 andmetel. Täna töölt tulles uurisin veelkord seda lehekülge, saan 2 korda erineva hinna. Ja kõige rohkem tekitab närvivalu, et kindlustuse töötaja on märkinud (info sain Maanteameti kodulehelt), et hüvitas meile sõiduki turuväärtuse ja edastas info registrisse, kuigi meie ei ole saatnud neile konto numbrit ega andnud mingil moel allkirja. Kas kõik see on korrektne ja õiguspärane?

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Esmalt püüdke kindlustusandjaga läbi rääkida. Esitage kindlustusandjale oma argumendid, millele tuginete oma hinnangus sõiduki väärtusele. Paluge kindlustusandjal selgitada omi argumente. Kaaluge ja püüdke leida kokkulepet. Mõistlik on seda teha kindlustusandjaga telefoni või vahetu kontakti teel.

Kui Te omavahel sõiduki turuväärtuses kokkuleppele ei saa, siis leppige kindlustusandjaga kokku, et sõiduki väärtuse määrab sõltumatu ekspert.

Hinnangut kindlustusandja tegevusele andmete registrisse esitamise kohta, ei ole võimalik küsimuses toodud teabe põhjal anda.